U17 fulgte trop med hiv og sving

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 fulgte trop med hiv og sving
På trods af en udvisning og to straffespark imod sig lykkedes det U17-talenterne at gøre U19 kunsten efter og besejre AGF lørdag eftermiddag. 3-1 lød de afsluttende cifre
U19-talenterne besejrede lørdag eftermiddag AGF med 3-0, og kort efter sidste slutfløjt i den kamp var det så U17-holdets tur til at krydse klinger med samme klub. Gæsterne fra Aarhus startede bedst ud på Lyngby Stadion og fik hurtigt lagt et pænt pres på et noget stresset Lyngby-mandskab, men alligevel var det De Kongeblå, som først kom på måltavlen. Det gjorde de efter et kvarters spil, da Daniel Soidik drev bolden fra eget felt frem til Emil Kornvig midt på banen, som fandt Mads Sindholt i højre side. Han trykkede resolut til kuglen første gang, og det viste sig at være en særdeles god idé, eftersom den strøg over i modsatte side og bragte De Kongeblå på 1-0.
Der skulle dog ikke gå mere end fem minutter, før den føring var ved at blive sat over styr, da AGF fik tilkendt et tyndt straffespark. Selvom Alexander Hasmark i målet gik til den forkerte side, sendte gæsternes sparker dog bolden forbi mål og dermed fortsat 1-0-føring til De Kongeblå. Kort efter var det så ved at gå galt igen, men også denne gang manglede gæsterne skarphed, og det kunne Lyngby-spillerne prise sig særdeles lykkelige for. Resten af halvlegen forløb uden de store muligheder til nogen af holdene, og de kunne derfor gå til pause med en 1-0-føring til hjemmeholdet.
Modsat første halvleg kom De Kongeblå bedst ud til anden halvleg, hvilket resulterede i et par pæne muligheder, hvor den sidste skarphed eller aflevering dog lige manglede. I stedet kom AGF ind i en periode med overtag, og efter en dobbeltchance, som Lyngby-spillerne med nød og næppe fik afværget, gik den ikke længere. Alexander Hasmark måtte give en retur på en afslutning fra kanten af feltet, og da den faldt lige ud til en fri AGF’er, så Casper Borød sig nødsaget til at trække i nødbremsen og dermed endnu et straffespark og desuden direkte rødt kort til den unge Lyngby-forsvarsspiller. Fra de 11 meter svigtede gæsterne denne gang ikke, og så var det op ad bakke for De Kongeblå.
På trods af den ærgerlige udvikling viste de imidlertid fremragende fighterinstinkt og moral, og det gav pote med omkring 20 minutter tilbage af opgøret. Her trak Adam Sørensen et frispark på kanten af feltet efter en flot soloaktion, som Rasmus Beyers frisparksforsøg imidlertid ikke helt kunne stå mål med. Hans spark tog nemlig muren, gik højt op i luften, og skulle til at dumpe ned i feltet, da den lange forsvarsspiller Sebastian Palsbøll heldigvis kom til og helflugtede 2-1-scoringen i kassen fra en skæv vinkel og efter et mindre drop af AGF’s keeper. Kort efter var Mads Sindholt så ved at gøre sig til dobbelt målscorer i forbindelse med et veludført kontraangreb, men det blev ved 2-1 – for nu.
Med få minutter tilbage var det lige ved at gå helt galt for De Kongeblå, da et indlæg blev sendt ind i hovedet på en helt fri AGF’er, som på forunderlig vis headede forbi mål over for en prisgivet Alexander Hasmark. Den afbrænder viste sig at blive dyr for gæsterne, for på tærsklen til dommerens sidste fløjt blev Daniel Soidik sendt alene af sted mod gæsternes mål, og alene med AGF-keeperen gjorde han det stensikkert til 3-1, hvilket også blev kampens slutresultat. Målt på spil og chancer kunne det være gået begge veje, men Lyngby-spillerne viste flot moral på trods af svære vilkår, og en sejr tæller tre point uanset midlet.
Med de tre point avancerer De Kongeblå til en 10. plads, hvor de står noteret for tre point for to kampe og en målscore på 4-5.