Talenterne tager hul på hektisk sæsonafslutning

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenterne tager hul på hektisk sæsonafslutning
U19 møder lørdag Brøndby hjemme på Lyngby Stadion, mens U17 søndag skal en tur til Farum for at møde FC Nordsjælland
Den danske fodboldsæson er så småt ved at gå på hæld, og for De Kongeblås U17- og U19-talenter betyder det, at de blot er to uger fra at gå på velfortjent sommerferie. Inden da venter dog lige en hæsblæsende sæsonafslutning, hvor U19 har fire kampe tilbage at spille, mens U17 mangler tre, og de to slutspurter starter i weekenden.
U19 kan gå forbi Brøndby
U19-talenterne skal i aktion lørdag hjemme på Lyngby Stadion, hvor Brøndby kigger forbi til en indbyrdes kamp om placeringer. Gæsterne befinder sig før opgøret på rækkens niendeplads med 21 point for 19 kampe, mens De Kongeblå følger lige efter med 20 point for 18 kampe, og de kan således tage et afgørende skridt væk fra Vestegnsklubben med en sejr i morgendagens kamp. Her møder Lyngby-spillerne op med friske ben efter to ugers kamppause, hvor en stor del af truppen dog fik både kamptræning og en succesoplevelse i tirsdagens reserveholdssejr mod FC København, som sikrede De Kongeblå en førsteplads i deres pulje.
Nu er snakken imidlertid en helt anden, for nu gælder det igen bold i U19-regi, og her led Lyngby-spillerne senest et 0-3-nederlag på eget græs mod et effektivt FC Midtjylland-mandskab. Nogenlunde samme skæbne var Brøndby-talenterne senest ude for, da de sidste weekend blev besejret 2-0 på heden af U19 Ligaens førerhold, og de må derfor forventes – ligesom De Kongeblå – at være opsatte på at komme tilbage på sejrssporet. Det kan ellers synes svært med tanke på, at Vestegnens U19-talenter ikke har vundet på Lyngby Stadion i de seneste fire forsøg, men de kan måske hæfte sig ved, at de trods alt vandt 3-0 på eget græs i de to mandskabers seneste møde.
Det lader altså til at kunne gå begge veje lørdag eftermiddag, når de to talentfulde mandskaber krydser klinger klokken 13.00 på Lyngby Stadion, hvor vi naturligvis håber at se en masse Lyngby-supportere, der vil støtte talenterne i denne afsluttende fase af sæsonen.
Lokalopgør i vente for U17
Samme håber vi naturligvis på, når U17-talenterne på søndag tager den korte tur til Farum, hvor FC Nordsjælland byder indenfor til lokalopgør på Right to Dream Park. Begge hold befinder sig i toppen af tabellen, hvor De Kongeblå står noteret for 34 point for 23 kampe, mens søndagens værter på andenpladsen har 44 point ligeledes for 23 kampe. Dermed er lokalrivalerne fra nord stukket af fra Lyngby-talenterne, men begge mandskaber har alligevel en del på spil, for mens FC Nordsjælland kæmper for at fastholde andenpladsen, kan De Kongeblå stadig nå at ende på alt mellem en tredje- og en ottendeplads, selvom der er et stykke op til FC Midtjylland på tredjepladsen.
Netop FC Midtjylland var Lyngby-talenternes seneste modstander, og midtjyderne fik med en 3-1-sejr på Lyngby Stadion sat en brat stopper for Lyngby-talenternes ellers imponerende, ubesejrede stime. Med tre kampe tilbage af sæsonen når De Kongeblå ikke en lignende stime, men ikke desto mindre er det altid rart at slutte succesfuldt af, som mon ikke Lyngby-talenterne er opsatte på at komme hurtigt tilbage på sejrssporet mod lokalrivalerne. De kan i den forbindelse med god grund tænke tilbage på efterårets møde, hvor det blev til en flot comebacksejr på 2-1, så lad os håbe, at den historie gentager sig, når talenterne i morgen klokken 14.30 skyder opgøret i gang.