Pressemeddelelse fra Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub i forhandlinger med nye potentielle hovedaktionærer
Lyngby Boldklub har stoppet det aktuelle udbud af aktier, da klubben har indledt forhandlinger om et større kapitalindskud.
Lyngby Boldklub A/S har siden 30. marts 2016 haft et aktieudbud i gang, hvor det er muligt at tegne aktier i klubben. Bestyrelsen har i henhold til prospektet mulighed for at lukke udbuddet før tid, og bestyrelsen har nu besluttet at lukke det igangværende aktieudbud øjeblikkeligt.
Det skyldes, at der er indledt seriøse forhandlinger med udenlandske investorgrupper, der kan resultere i at nye investorer overtager aktiemajoriteten ved et større kapitalindskud via tegning af nye aktier. Der har været mange henvendelser fra flere potentielle investorer i den seneste tid, men det er vigtigt for ledelsen, bestyrelsen og den nuværende hovedaktionær at en ny hovedaktionær vil fortsætte det igangværende arbejde – både det sportslige, men også med det forretningsmæssige.
Det er desuden meget vigtigt for alle, at det er den rigtige partner, som kan løfte Lyngby Boldklub op til næste niveau – og det vil den kommende tids forhandlinger afdække om er muligt. Bestyrelsen forventer at kunne melde mere ud på et senere tidspunkt og har foreløbigt ikke yderligere kommentarer.
Midlertidig ændring i ledelsen
Lyngby Boldklub A/S kan ligeledes offentliggøre, at klubben grundet sygdom nødtvunget har måtte ændre i den daglige ledelse af klubben. Adm. direktør Dennis Poulsen er således blevet sygemeldt på ubestemt tid, og indtil han er tilbage, så varetages den daglige ledelse af klubbens øvrige nøglepersoner. Kommercielt ledes klubben den kommende tid af salgschef Kenneth Mikkelsen og kommunikationschef Kristian Maimann. Den sportslige afdeling varetages af sportslig leder Birger Jørgensen og cheftræner David Nielsen.