Lyngbys A-licens fornyet af DBU

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngbys A-licens fornyet af DBU

Lyngby Boldklub er af DBU blevet tildelt A-licens til den kommende sæson. Det blåstempler endnu engang Lyngbys talentarbejde og sikrer endnu en sæson i landets bedste U17 og U19-ligaer.

DBUs herreeliteungdomsgruppe har nu offentliggjort navnene på de klubber, der modtager ungdomslicenser fra DBU. Ungdomslicenserne uddeles til de klubber i landet, der arbejder struktureret med at talentudvikle med højest mulig kvalitet.

Der er i næste sæson 37 licensklubber i Danmark fordelt på T-, B- og A-licenser – hvor A er den højeste. Og det er netop A-licensen, som Lyngby Boldklub i lighed med tidligere år har modtaget. Det glæder naturligvis på Lundtoftevej, hvor man er tilfredse med endnu engang at have modtaget landets ypperste talentlicens:

”At vi endnu engang modtager A-licens er som altid en blåstempling af det arbejde vores mange ansatte, trænere og frivillige gør hver eneste dag. Vores folk lægger et kæmpe stykke arbejde, og de gør det også når klokken bliver 17 og de fleste mennesker er på vej hjem fra arbejde. A-licensen er for mig en cadeau til det arbejde, der bliver lagt i klubbens og tildelingen illustrerer over for omverdenen at vi kan tilbyde de unge spillere en rigtig attraktiv talentudviklingspakke” fortæller sportslig leder Birger Jørgensen.

Licenstildelingen betyder også, at Lyngby fortsat kan spille med i de bedste danske ungdomsrækker for U17 og U19. Derudover medfølger økonomiske tilskud til blandt klubbens A+træner, der arbejder dedikeret med at talentudvikle unge spillere i Lyngby Boldklub. Licensen gælder for den kommende sæson.
Du kan læse mere om licenstildelingen på DBUs hjemmeside.