Lyngby henter Oke Akpoveta

Lyngby Boldklub har i dag skrevet kontrakt med den transferfrie angriber Oke Akpoveta, der skifter til klubben med øjeblikkelig virkning. Den 23-årige angriber har underskrevet en 1-årig kontakt med De Kongeblå.
Forstærkning i de forreste geledder har været i høj kurs på Lundtoftevej denne sommer, og søgen efter mål udmønter sig nu i en spillertilgang til Lyngbys hold i 1. Division. Ny spiller i David Nielsens førsteholdstrup er således den nigerianske angriber Oke Akpoveta, der kommer til klubben efter 30 gode kampe for Brønshøj:
”Oke er en spiller med X-faktor, der ene mand kan beskæftige et helt forsvar og han er samtidig en spiller, der offensivt giver os nogle andre strenge at spille på. Vi har med blandt andre Søren Hermansen i trænerteamet gode kompetencer i forhold til angrebstræningen, så jeg tror og håber vi kan forløse det potentiale som Oke besidder” fortæller cheftræner David Nielsen.
Oke Akpoveta startede sit ophold i dansk fodbold hos Brøndby IF i Superligaen inden turen efter 20 førsteholdskampe gik til Ravan Baku i Azerbaijan. Her var angriberen et halvt år inden Brønshøj sidste sommer sikrede sig angriberen, der siden markerede sig som en profil i 1. division.
23-årige Akpoveta har underskrevet en kontrakt med Lyngby Boldklub frem til næste sommer.