Lyngby forlænger med Jesper Christjansen

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby forlænger med Jesper Christjansen

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med midtbanekriger Jesper Christjansen. Midtbanespilleren har fået en aftale frem til sommeren 2020.

Jesper ”Jelle” Christjansen har gennem hele sæsonen været en bærende figur i Lyngby Boldklubs Superliga-indtræden. Midtbanespilleren blev i sidste sæson fremhævet som sæsonens bedste Lyngby-spiller af et enigt trænerteam, og siden sommerferien har Jelle blot lagt på sit niveau.

I dag er han en midtbaneprofil i landets bedste række, og derfor er det med stor glæde at Lyngby Boldklub kan offentliggøre en ny aftale med Jelle, der har sat sin signatur på en kontrakt med De Kongeblå frem til sommeren 2020:

”Jelles præstationer i Superligaen siger alt. Han har taget rækken med storm og lagt på, så han i dag besidder et ekstremt højt niveau. Han er både nu og i fremtiden en central del af holdet, og derfor er vi rigtigt glade for at vi er blevet enige om en ny kontrakt” lyder det fra cheftræner David Nielsen, der især fremhæver den 29-årige midtbanespillers præstationer i kampene:

”Jelle er som type bedre i kamp end han egentlig er til træning – forstået på den måde, at jo mere træt modstanderen bliver, jo mere energi får Jelle. Han har været holdets lunger i mange af de vigtige kampe, der har ligger lige på grænsen. Og han har generelt en sjælden evne til at forstå, at kampen og resultatet er det absolut vigtigste. Så vi er glade for at kunne bygge videre og bygge op omkring Jelle i årene fremover” fortæller David Nielsen.

Jesper Christjansen er den Lyngby-spiller, der gennemsnitligt vinder flest tacklinger i kampene og på nær en tur som karantæneoversidder i Brøndby har Jelle været med i samtlige kampe hidtil i sæsonen. Det har ligeledes kastet fire scoringer og to assists af sig.