Lyngby Boldklub støtter Mind Your Own Business

foto: Mind Your Own Business
Lyngby Boldklub støtter Mind Your Own Business

Når De Kongeblå på lørdag møder FC København i Alka Superligaen, vil der blive doneret to kroner pr. tilskuer til et godt formål. Pengene går til organisationen Mind Your Own Business, som også vil blive støttet af Alka Superligaens samlede CSR-pulje.

Mind Your Own Business er en organisation, der arbejder med iværksætteri for udsatte drenge i alderen 13-17 år, der er bosat i udsatte boligområder landet over. Organisationen etablerer hvert år ni såkaldte mikrovirksomheder, der nyder gavn af en tæt kontakt til det danske erhvervsliv og frivillige fra civilsamfundet, der hjælper drengene godt på vej i livet som iværksættere.

Og muligheden for at etablere egen virksomhed som omdrejningspunkt for at styrke drengenes faglige og sociale kompetencer er hurtigt blevet populært! Programmet, der før lå under Dansk Flygtningehjælp, er for nylig gået solo og sidste år blev Mind Your Own Business hædret med Kronprinsparrets Sociale Pris.

Det store arbejde med at få drengene væk fra et gråzone-spor og ind i egen mikrovirksomhed ønsker Lyngby Boldklub at støtte som del af en fælles CSR-indsats med Alka Superliga-klubberne som afsender. De Kongeblå donerer således 2 kr. pr. tilskuer til lørdagens kamp mod FC København, og derudover vil Mind Your Own Business også modtage et støttebløb fra Alka Superligaens fælles CSR-pulje, der er finansieret af Alka Forsikring og Superligaens rettighedshavere, SBS Discovery og Viasat.

”Mind Your Own Business giver unge drenge muligheden for at udvikle sig, så de kan biddrage positivt til samfundet. Programmet styrker og understøtter en menneskelig og faglig udvikling, så drengene bedre kan begå sig et samfund, der stiller større og større krav til den enkelte. Mind Your Own Business er i deres tilgang til drengene helt unikke, og det er en stor glæde for os i Lyngby Boldklub at vi kan hjælpe programmet godt på vej” fortæller Kristian Maimann, kommunikationschef i Lyngby Boldklub.

Maria Kavita Nielsen, direktør i Mind Your Own Business, er glad for støtten fra Lyngby Boldklub og Alka Superligaen, da det er vigtigt at hjælpe denne her gruppe unge drenge:

”De her drenge har ofte fået at vide, at de ikke kunne noget. Og i løbet af det her program finder de så faktisk ud af, at der er nogle faglige ting, de sagtens kan finde ud af. De bliver tændte, og de vil mere. De vil udvikle deres virksomheder mere, og de vil udvikle sig selv mere, og det er rigtigt interessant at udforske den vej sammen med dem”.

”Drengene får et helt andet fundament at stå på. De ved fuldstændig, hvad det er for sociale kompetencer, de skal trække på, når de er færdige med programmet. Der er rigtig meget i Mind Your Own Business, der handler om dannelse,” siger Maria Kavita Nielsen.

Siden 2010 er der gennemført omkring 30 mikrovirksomhedsforløb på tværs af landet, og dette års forløb kickstartes – pudsigt nok – samtidig med Lyngby Boldklubs lørdagskamp mod FC København. Her mødes drengene i ”årgang 2016” hos Boston Consulting Group i København til den årlige Venture Camp, hvor drengene for alvor kickstarter deres forløb og udvikler deres forretningsplan, der skal danne grundlag for deres arbejde de kommende otte måneder.

Du kan læse mere om Mind Your Own Business i vores online-udgave af Magasinet Kongeblå fra oktober.
Hvis du vil hjælpe Lyngby Boldklub med at støtte Mind Your Own Business, så køb din billet til FCK-kampen allerede nu!