Emil Larsen udtaget til OL

Foto: fodboldbilleder.dk

Emil Larsen udtaget til OL

Lyngbys Emil Larsen er udtaget til det danske U23-landshold, som i starten af august drager til OL i Rio

Det danske U23-landshold skal inden længe til Brasilien, nærmere bestemt Rio, hvor OL afholdes i løbet af august måned. Til den begivenhed har landstræner Niels Frederiksen – der var cheftræner i Lyngby Boldklub fra 2009 til 2013 – udtaget 18 spillere, og her er der blevet plads til De Kongeblås hjemvendte søn, offensivspilleren Emil Larsen.

Den driblestærke Lyngby-dreng er sammen med resten af truppen endt i puljespil med Irak, Sydafrika og værterne fra Brasilien, og de danske drenge skal første gang i aktion den 4. august mod Irak klokken 13.00 lokal tid. Dernæst venter Sydafrika den 7. august klokken 19.00 og til sidst Brasilien den 10. august klokken 22.00, men bemærk, at der på grund af tidsforskel mellem Danmark og Brasilien skal lægges fem timer til kamptidspunkterne herhjemme.

25-årige Larsen er én af tre spillere i truppen, som lovligt er udtaget til U23-landsholdet, selvom han er født senere end 1. januar 1993. Han får på turen til Rio selskab af de to tidligere Lyngby-spillere Yussuf Poulsen og Uffe Bech, der nu spiller i henholdsvis RB Leipzig og Hannover 96.