David Boysen tilbage til Lyngby

Kantspilleren David Boysen vender tilbage til Lyngby Boldklub efter 6 måneder i Superligaen hos Viborg FF.
Lyngby Boldklub kan i dag offentliggøre, at klubben henter David Katz Boysen tilbage til Lundtoftevej. Parterne har aftalt en 2-årig kontrakt til kantspilleren, der i efteråret sidste sæson var en stor profil hos De Kongeblå. Nu vender David Boysen så tilbage til Lyngby til stor glæde for spilleren selv:
”Da jeg skiftede til Viborg, var det ikke for at komme for at komme væk fra Lyngby, men for at komme til at prøve mig af i Superligaen. Jeg glæder mig til at komme tilbage til en klub, hvor jeg ved at jeg føler mig til rette og hvor jeg ved, at man spiller den slags fodbold jeg godt kan lide og som passer til mig. Efter samtalerne med Lyngby ved jeg, at jeg bliver en del af et spændende projekt og jeg glæder mig til at komme tilbage” fortæller David Boysen.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen glæder sig ligeledes over, at det er lykkedes at lokke David Boysen tilbage til De Kongeblå: ”Det er med stor gælde at kunne byde David hjem igen efter sin tur til Viborg. Vi ved alle sammen, hvad det er for nogle kvaliteter som David besidder. Det bliver vores opgave, at få dem integreret i vores spillestil, så David udnytter sine egne styrker maximalt uden at vi går på kompromis med vores måde at spille på. Med David tilbage har vi fået tilført offensiven stor speed som vi både vil kunne bruge på kanten, men også centralt” fortæller Jack Majgaard Jensen.
I sin første periode hos Lyngby, der startede i januar 2011, nåede David Boysen 85 kampe og 13 scoringer for Lyngby Boldklub. Alene i sidste sæson noterede han sig i efteråret 2013 for 5 scoringer i 21 kampe i alle turneringer.
23-årige David Boysen har fået kontrakt med Lyngby Boldklub frem til sommeren 2016.