Lyngby Boldklub

PROFIL REJSER SOM KAMPSPONSOR

Et kampsponsorat i Lyngby Boldklub er ikke blot en eksponeringsplatform. Det er en unik mulighed for brand aktivering, opbygning af relationer og at skabe salg. Men det er dog vigtigt, at der er et match mellem virksomhedens brand og målgruppen, som på Lyngby Stadion består af partnere og tilskuere. På den måde sikrer man, at samarbejdet skaber værdi for begge parter, og at kampsponsoren kan blive en del af oplevelsen. Et eksempel på en case, hvor effekten og resultatet har været stærkt og værdifuldt, er Profil Rejsers kampsponsorat af kampen mellem Lyngby Boldklub og Silkeborg IF den 9. august 2015.  

Profil Rejser tegnede i sommeren 2015 en 3-årig BusinessPartner aftale med Lyngby Boldklub og er en virksomhed, som tilbyder forskellige rejser til både private og erhverv. De er særdeles stærke på sportsrejser til de helt store fodboldkampe i Europa samt NFL og Formel 1, men derudover tilbyder de også eksotiske krydstogter, safari i Sydafrika, kør-selv-ferie i Alaska og storbyfornøjelser. Som BusinessPartner valgte vi at aktivere Profil Rejser som kampsponsor, da de er et godt match i forhold til, at de både tilbyder produkter, som er relevante for klubbens partnere, men også henvender sig til tilskuerne på stadion. 

Taktik: Fokus på eksponering og opbygning af relationer
I forbindelse med kampsponsoratet opstillede vi i fællesskab målsætninger for samarbejdet, som havde fokus på at skabe brand awareness omkring Profil Rejser og gennem forskellige aktiviteter at opbygge relationer til klubbens partnere og fans, som begge er en attraktiv målgruppe og derfra skabe fundamentet for fremtidigt salg.  

Game-plan: Digital kampagne, konkurrencer og involvering
Op til kampen blev der søsat en digital kampagne via Lyngby Boldklubs Facebook-side og nyhedsbrev. Her blev det nye samarbejde fejret ved at give klubbens fans og partnere muligheden for at deltage i en konkurrence om en præmie på 4000 kr. til en valgfri rejse hos Profil Rejser ved at tilmelde sig deres nyhedsbrev. På den måde blev der skabt potentielle leads, som Profil Rejser kan bruge til at opbygge og styrke relationen til målgruppen i deres fremadrettede kommunikation.

På selve kampdagen var Profil Rejser både synlige på stadion og i loungen. To piger fra Profil Rejser servicerede fans og trak i halvegen lod om om gavekortet sammen med Lyngby-koryfæet, Henrik 'Store' Larsen, til stor begejstring for klubbens fans. I loungen præsenterede Profil Rejsers administrerende direktør deres produkter til partnerne og gav inspiration til, hvordan virksomhederne kan skabe unikke rejseoplevelser for medarbejdere, kunder og samarbejdspartner og give et kreativt skub i hverdagens jagt på flere kunder, øget omsætning og bedre indtjening. 

I forhold til brand awareness var banen pyntet med Profil Rejsers beachflag, som blev eksponeret både for tilskuerne på stadion, til seere, som fulgte kampen live på TV3 Sport, og på Lyngby Boldklus populære web-tv, som leverer highlights og spillerinterviews fra kampen. Derudover var der annoncer og BusinessPartner-portræt i kampprogrammet Matchday. 

"Profil Rejser blev den 1. juli ny partner i Lyngby Boldklub. Det har været en meget positiv overraskelse at blive en del af "De Kongeblå”. Vi er blevet mødt af en masse engagerede medarbejdere i Lyngby Boldklub, som har været med til at sætte Profil Rejser på landkortet som ny partner i Lyngby Boldklub. Som kickstart på samarbejde var vi kampsponsor i kampen mellem Lyngby og Silkeborg, hvilket gav gode resultater i form af brand awareness, opbygning af nye relationer og eftefølgende en ren masse positiv feedback bl.a. i form af konkret forretning. Profil Rejser ser frem til et langt og varigt samarbejde samt opbakning til, at Lyngby Boldklub kommer tilbage i Superligaen."