Lyngby Boldklub


PR-indsats for Klampenborg Galopbane

Klampenborg Galopbane er BusinessPartner i Lyngby Boldklubs Konsulenthus. Som en del af aftalen bistår vi den traditionsrige kulturinstitution med rådgivning og håndterer konsulentydelser indenfor kommunikation og pressehåndteing. Senest i forbindelse med Dansk Derby 2016. Her bestod vores opgaver af: 
 
  • Pressestrategi: Definering af mål og målgrupper, udvikling af koncept for kampagnen og identificering af vinkler og nyhedshistorier
  • Produktion: Udarbejdelse af pressemateriale (VIP-invitationer, pressemeddelelse og visuelt indhold)
  • Eksekvering: Identificering af relevante medier og journalister, pitch af historier samt efterfølgende dialog og opfølgning
 
Vil du vide mere om, hvordan vi konktret arbejde med at løse opgaverne, så kan du læse mere om det nedenfor.

Udfordring: Galopbanen skal være kendt for tilbyde en verden af oplevelser
Klampenborg Galopbane inviterer hvert år indenfor til Dansk Derby, som er det mest traditionsrige og prestigefyldte løb i Danmark. Men efter en omfattende renovering tilbage i 2014 byder Galopbanen i dag både på underholdning på og udenfor banen og er derved et omdrejningspunkt for et væld af oplevelser for hele familien.
 
Det budskab ønskede Klampenborg Galopbane at få kommunikeret ud gennem en proaktiv presseindsats og positionere stedet, som en attraktiv og unik kultur- og sportsoplevelse for hele familien og tiltrække flere tilskuere til det historiske galopløb.

 
 
Løsning:
Konsulenthuset i Lyngby Boldklub udviklede PR-strategien i forbindelse med Dansk Derby, som omfattede klart definerede mål og målgrupper, men også identificerede potentielle nyhedshistorier- og vinkler, der kunne gøre det relevant og interessant for medierne.
 
Målet blev identificeret til både at være omtale i lokale, regionale og landsdækkende medier – særligt gerne i visuelt stærke medier, da Galopbanens smukke omgivelser og oplevelsen af de fascinerende heste på nært hold er en klar styrkeposition.
 
Den primære målgruppe var børnefamilier, da de nye oplevelsesrammer med hoppeborg, ponyridning og utallige af madoplevelser henvender sig til dette segment. Derudover identificerede vi en sekundær målgruppe i form af et ”Eurowoman-segment”, da Galopbanen tilbyder lækre og eksklusive rammer og blandt andet også er kendte for deres hattekonkurrencer.
 
Med alt dette som udgangspunkt udarbejdede Lyngby Boldklubs Konsulenthus en pressemeddelelse vedlagt visuelle billeder, som efterfølgende blev pitchet ind til relevante medier med en individuel vinkel til hvert enkelt medie, så det var tilpasset i forhold til om det var web, print, radio eller tv – og hvad deres nichemålgruppe eventuelt er.
 
Derudover inviterede vi medier, bloggere og kendisser med familier indenfor til eksklusivt VIP-arrangement med rød løber, frokost, forfriskninger og efterfølgende derbyløb.
 
Efter udsendelse af pressematerialet fulgte vi personligt op på alle medier, hvor der var mulighed for at komme med ønsker, diskutere vinkler og derigennem skabe unikke historier for Klampenborg Galopbane.
 
Resultat:
Indsatsen resulterede i den hidtil største pressedækning af Dansk Derby med over 15 artikler og redaktionelt indhold før, under og efter arrangement i bl.a. DR Nyhederne, BT, Her & Nu, Se & Hør, Billedbladet, EuroWoman, AOK.dk og lokalaviserne Det Grønne Område og VillaByerne. Til VIP-arrangementet var der besøg af prominente gæster. Abba-legenden Benny Andersen, TV-vært Lisbeth Østergaard, den populære blogger Helse Mathilde og ex-fodboldspiller og nuværende Lyngby-træner David Nielsen.