Lyngby Boldklub

Case: Fra eksponering til aktivering af Johannes Fog
 
Johannes Fog har siden 1940 været en trofast sponsor i Lyngby Boldklub. Fundamentet for partnerskabet har altid været en kombination af hospitality og eksklusive eksponeringsrettigheder –bl.a. senest på Superligaholdets shorts.
 
At benytte sponsoratet i Lyngby Boldklub som en medieplatform og et marketingsværktøj er som udgangspunkt velvalgt, da fællesnævneren for både Johannes Fog og Lyngby Boldklub er, at målgruppen hovedsagligt er mænd, gør-det-selv-typer og håndværkere, som er kendt for en forkærlighed til bold og bajere.
 
Men i dag befinder os i det mediebillede, hvor kampen om kundernes opmærksomhed er ekstrem og ren eksponering ikke længere er nok for at øge kendskabet og styrke loyaliteten til brandet.
 
Derfor har vi i 2016 søsat en række nye initiativer med fokus på aktivering af partnerskabet med henblik på at øge værdien af den lokale tømrerhandels investering. Her i blandt Johannes Fog-Cuppen og et kampsponsorat, hvor det digitale univers blev kombineret med aktiviteter på stadion.
 
Johannes Fog Cuppen:
Johannes Fogs-Cuppen er en b2b-fodboldturnering for nuværende kunder bestående af tømrer- og håndværksvirksomheder. Fomålet med eventet er at øge loyaliteten hos deltagerne og skabe nye relationer til potentielle kunder, da worth-of-mouth og anbefalinger er en afgørende faktor for ny-salg i håndværksbranchen.
 
Loyaliteten styrker de ved at give deltagerne en unik oplevelse på Lyngby Stadion gennem fodbold, hvor det sociale er i højsædet.
 
Turneringen blev afholdt for første gang i maj 2016, og var en stor succes med 150 deltagere tilmeldt på 15 forskellige hold fra forskellige tømrervirksomheder.
 


Kampsponsorat:
Til forårets første kamp var Johannes Fog kampsponsor. Op til kampen lancerede vi en digital kampagne og konkurrence, hvor vi havde produceret et web-tv-indslag ”The Johannes Fog Challenge”, hvor 4 udvalgte spillere dystede om at bygge fodboldmål til haven.

 

Formålet var at sætte fokus på, at Johannes Fog ikke kun er en tømmerhandel for håndværkere, men også for handy-mænd. Produktet var selvfølgelig fodboldmål, så der var en relationen til sportens verden og Lyngby Boldklub, mens også relevant ift. at det var forår og tid til at lege i haven.
 
På selve kampdagen kunne fans deltage i pause-konkurrencen, hvor tre heldige vindere blev udtaget til at sparke straffespark og score på målene.
Selve web-tv-indslaget nåede en reach på 10.000 og over 2.200 visninger på Facebook.
Til konkurrencen deltog mere en 100 personer, hvor tre heldige blev udvalgt til konkurrencen på stadion.