Martin Ørnskov ny anfører for Lyngby Boldklub

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Martin Ørnskov bliver ny anfører for Lyngby Boldklub. Den 32-årige midtbanespiller får anførerbindet i en ny konstellation, hvor trænerteamet og truppen har peget på i alt seks personer til et nyt anførerråd. Her bliver Ørnskov kaptajn med Mathias Hebo som ny viceanfører.
Cheftræner Mark Strudal forklarer, at man fra trænerteamets side har ønsket en bredere gruppe af spillere, der går forrest og tager ansvar, og man mener, at denne nye struktur kan få flere spillere til at vokse yderligere i deres roller.
”Vi har gerne ville brede ansvaret mere ud blandt spillerne, hvor de har haft mulighed for at byde ind med, hvem der gerne vil tage et øget ansvar. Vi har i fællesskab med truppen været med til at vælge den nye gruppe af ledere, som skal være bindeled mellem trænerteam, spillergruppen og klubben, og det har været en god og konstruktiv proces. Spillerne har reageret særdeles positivt, og resultatet er blevet en gruppe af spillere med en god blanding af alder og erfaring, hvor Martin Ørnskov bliver den nye anfører i klubben” lyder det fra Mark Strudal.
Med i anførergruppen er Martin Ørnskov, Mathias Hebo, Lasse Fosgaard, Mikkel Andersen, Oskar Snorre og Nicolai Geertsen.
”Det har for hele klubbens vedkommende været tid til at prøve noget nyt, og som sportslig ledelse bakker vi både op og går forrest på denne nye fortælling og rejse, som vi skal ud på. Vi har ændret vores træningskultur markant, og Mark og teamet har blandt andet indført markant flere træningspas for at prøve at skubbe til truppens udvikling og os som klub. Det er en spændende proces, og selvom ikke alle har været tilfredse, føler vi, at vi nu står med en stærk gruppe, der køber ind på projektet. Vi glæder os til, at vi på søndag forhåbentlig kan vise hele byen, at vi kæmper for dem og at Lyngby Boldklub har rykket sig henover sommeren” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen.
Lyngby Boldklub og klubbens nye anførergruppe leder første gang De Kongeblå på banen på søndag den 29. juli, hvor Lyngby Boldklub på Lyngby Stadion møder Hvidovre IF. Kickoff er kl. 13:45.
Man kan sikre sig billet fra opgøret fra 70 kroner lige her. For næsten samme sum om måneden kan man sikre fast plads på Lyngby Stadion, da man kan købe sæsonkort til Lyngby Boldklub fra bare 75 kr. om måneden. Det kan man gøre ved at klikke lige her.
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Billetsalget til sommerens kampe er åbnet!
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Sommerens femte tilgang er landet
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.