Sommerens femte kongeblå tilgang er landet

Der bliver arbejdet på højtryk på Lundtoftevej for at blive klar til sæsonstart søndag den 29. juli kl. 13:45, hvor Hvidovre IF venter i sæsonåbneren på Lyngby Stadion. Men det er ikke kun på træningsbanen, der bliver knoklet, for sportsdirektør Birger Jørgensen og resten af den sportslige ledelse har også det hurtige ben forrest, og sommerens femte forstærkning er nu klar for De Kongeblå, hvor vi skal sige velkommen til Nicklas Mouritsen.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Det er en alsidig spiller, som tiltræder hos De Kongeblå. Han kan spille flere af de bagerste pladser, men han har som udgangspunkt spillet mest i venstre side af forsvaret både som back og midtstopper. Cheftræner Mark Strudal ser en spiller med en fantastisk indstilling og en vindermentalitet, der kan bidrage til holdet både til kamp og i det generelle træningsmiljø:
“Vi får en arbejdsom og hårdtarbejde spiller ind med god fart og intensitet i sit spil. Han er også stærk fysisk, hvor at en ting er, at han kan løbe solen sort, men han har også en god muskelstyrke og power. Han er lidt en Lumb-type, som kan dække både midtstopper, back og wingback. Han er også en type, der arbejder rigtig hårdt, og det passer ind i den kultur, som vi gerne vil skabe herude både til træning og i kamp. Han har en vindermentatlitet, og det er en vigtig brik i forhold til den generelle kultur i klubben, hvor vi skal øge volumen, intensiteten og kvaliteten til træning. Med sommerens tilgange har vi også fået en god balance i truppen, hvor jeg vægter højt at have en blanding af rutinerede og unge kræfter” lyder det fra den kongeblå cheftræner.
Mouritsen er 23 år gammel, og han har allerede rigeligt med både Superliga- og 1.divisionserfaring fra ophold hos både FC Nordsjælland og FC Roskilde, som han senest spillede for i foråret, og han har udover også flere u-landskampe på CV’et. Mouritsen mærkede en stærk interesse fra Lyngby, der overbeviste ham om, at det var det projekt, han ville være en del af. Det er derfor en spændt spiller, der virkelig glæder sig til at tørne ud for De Kongeblå:
“Jeg kender trænerteamet rimelig godt, og de har været efter mig fra starten af, hvor de virkelig viste, at de gerne ville mig. Projektet som de præsenterede mig, var noget, der virkelig tiltalte mig, og derfor føler jeg, at det er et godt match. Derfor ser jeg virkelig frem til at træde ind på Lyngby Stadion i den kongeblå trøje” siger Mouritsen, der beskriver sig selv som en spiller med masser af energi:
“Jeg elsker at bringe masser af energi. Jeg vil vinde hver gang, og jeg vil forsøge at bringe gejst både til træning og til kamp, hvor vi virkelig skal banke igennem den kommende sæson. Jeg har en stor tro på det, og jeg glæder mig bare sindssygt til sæsonstart og møde fansene” fortæller den stærke forsvarsspiller.
Kan du ligesom Mouritsen heller ikke vente til sæsonstart, så husk at du kan sikre dig fast plads på Lyngby Stadion fra bare 75 kr. om måneden, hvor man denne sæson kan købe sæsonkort som abonnement.

Det kan du gøre lige her.

Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Daniel Stückler vender tilbage til De Kongeblå
Læs også: Lyngby lejer offensive kræfter i AS Roma
Læs også: Defensiv forstærkning til De Kongeblå
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.