Lyngby og Ørnskov forlænger samarbejdet

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Martin Ørnskov, der tidligere har været i Brøndby og Silkeborg, er glad for den nye start i Lyngby med nye ejere og et helt nyt trænerteam. I dag har Ørnskov skrevet under på et år mere med De Kongeblå fra Kongens Lyngby.
Man spilder ikke tiden i Lyngby Boldklub p.t. Først blev hele trænerstaben udskiftet, derefter et farvel til to af de erfarne Lyngby-spillere, Jeppe Brandrup og Thomas Sørensen. I går hentede de Kongeblå så først Kristian Lindberg og har nu forlænget med Martin Ørnskov.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

På trods af nedrykningen til 1. division i den sidste kamp i foråret, har Lyngby og Martin Ørnskov forlænget med et år frem til sommeren 2019.
32-årige Martin Ørnskov er klar til at gå forrest, når Lyngby med en helt ny start skal forsøge at spille sig i toppen af 1. division. Sportsdirektør Birger Jørgensen er særdeles tilfreds med, at den stærke midtbanespiller vælger Lyngby til.
Ørnskov havde udløb nu, og han kan stadig vælge sin fremtid fra flere hylder. Derfor er alle i klubben også rigtig glade for denne kontraktforlængelse. Dels fordi Ørnskov virkelig steppede op, da det så sortest ud med konkurs-truslen og nederlag på nederlag, dels fordi han er en intelligent ledertype, som vi vil være med til at starte den nye rejse mod Superligaen.
Lyngbys nye træner Mark Strudal tror også på Ørnskov i en central rolle.
Ørn har i flere omgange bevist, hvor vigtig han er for holdet. Han er en erfaren spiller som har en rolig boldomgang og er meget spilintelligent, og han er samtidig ikke er bange for at tackle og gå foran. Den kombination er central på et hold med mange unge talenter. Jeg glæder mig meget til samarbejdet med Ørnskov, der allerede på træningsbanen har bevist, at han er klar til en runde i Lyngby, hvor vi træner hårdt og kæmper som en samlet enhed.
Ørnskov:
– Jeg er et sted i min karriere, hvor man skal tænke to gange. Og det har jeg gjort. Lyngby kigger fremad og har lagt en stærk plan efter et par bump i foråret. Jeg vil gerne være med til at vise, at vi kan mere end det, som foråret viste. Meget mere. Planen er igen at skabe et stærkt Lyngby, og det kan jeg mærke er lige rundt om hjørnet.
Ørnskovs nye aftale løber til sommeren 2019.
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Læs også: Lyngby lejer offensive kræfter i AS Roma
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.