Thomas Sørensen takker af i den kongeblå trøje

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Det er altid vemodigt at sige farvel til spillere, der har været længe i klubben, men i denne omgang skal vi sige tak til Thomas Sørensen, der takker af i Lyngby Boldklub efter knap 150 kampe i den kongeblå trøje. Det var også en tydeligt berørt Sørensen, vi snakkede med, der har været glad for sin tid i klubben, og han havde kun positive ord til overs for de mennesker, der har gjort hans tid i Lyngby speciel:
”Det er følelsesladet for mig, fordi Lyngby har betydet meget for mig, det tror jeg, alle ved. Men jeg har sat pris på min tid i klubben, op- og nedture, og når jeg tænker tilbage på min fodboldkarriere, så er det nogle af de store ting herude. Tak til gutterne, staben og menneskerne omkring klubben, jeg ønsker dem alt held og lykke i næste sæson” siger Thomas Sørensen, der også havde ord med på vejen til de kongeblå fans, der har en speciel plads i hans hjerte:
”Jeg har været meget taknemmelig for fansene efter alt det, som vi har været igennem sammen. Jeg er den sidste dinosaur tilbage fra dengang, hvor vi rykkede helt ud. Så ved jeg godt, at jeg har været væk undervejs, men jeg har altid sat pris på dem, og den måde de har behandlet os på, lige meget om det har været opture eller nedture” lyder det fra den garvede Lyngby-dreng, der også kommer til at savne sammenholdet, der eksisterer i både truppen og klubben:
”Det bliver svært at undvære det der sammenhold, der findes i omklædningsrummet og i klubben. Der er en helt særlig stemning i klubben, om det har været turbulent eller rigtig godt. Det har været en fantastisk ting at være en del af, hvor det er følelsen af at være en del af en stor familie. Det er også stedet, jeg har opnået mit største resultat med bronzemedaljen, som vi vandt sammen. Jeg ville have ønsket, at når jeg skulle væk fra Lyngby, så var det mens, de var i Superligaen, og jeg er ked af afslutningen på sidste sæson. Men jeg fornemmer, at klubben går en spændende tid i møde, og fansene kan se frem til noget godt. Jeg siger tak for denne gang, og så kommer vi til at ses på tribunen” siger Thomas Sørensen.
Cheftræner Mark Strudal ønsker Thomas Sørensen god vind i fremtiden, og han ved godt, at det er en person, der har betydet meget i klubben, man i dag sagde farvel til:
”Thomas har jeg kun kendt i kort tid, men det er tydeligt at mærke, at man har med en mand at gøre, der har betydet meget for klubben og for drengene herude. Thomas har været en central spiller for Lyngby og gjort en rigtig god indsats som viceanfører og kulturbærer. Thomas er Lyngby-mand hele vejen igennem, og det er aldrig rart at tage afsked med sådanne spillere – slet ikke en, som tilmed har ydet en kæmpe indsats i sine mange kampe for Lyngby Boldklub. Vi ønsker Thomas al muligt held og lykke i fremtiden, og han er selvfølgelig altid velkommen i klubben, hvor vi håber at se ham på tribunen” lyder det fra den nye kongeblå cheftræner.
Læs også: Sæsonkortsalget er åbent! Sammen for Lyngby
Læs også: Lyngby Boldklub introducerer ny børneklub – “De Små Vikinger”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.