Nederlag i Randers

Der var nerver på begge hold fra starten af returopgøret i playoff-kampen i Randers. Den første kamp var endt med en 2-1 sejr til Randers FC, og det var derfor et Lyngby hold, der var pisket frem på banen. Lyngby Fans var endnu en gang mødt talstærkt op og klar til at give den hjælpende hånd.
Det var Lyngby, der startede med at sætte sig på bolden, og Randers der stod tilbage og ventede på at få chancen på kontra. Allerede efter 9 minutter kom første store chance, da Mayron George blev sendt af sted på kanten af feltet. Desværre måtte han se sit skud parreret af målmanden. Næsten samme scenarie udspillede sig 4 minutter senere da, Mathias Hebo igen fandt Mayron, som fra samme position igen måtte se sit skud reddet.
Det blev stik imod spil og chancer, Randers der kunne hive hænderne over hovedet og fejre en scoring. Et gennembrud i venstre side af banen blev sendt ind til en Randers-angriber, der i en meget fri position kunne sende bolden forbi Mikkel Andersen i Lyngby-målet.
Fra starten af 2. halvleg havde Randers lavet en enkelt ændring, idet førstemålmand Hannes Halldorson var blevet skadet, og derfor måtte bytte med Frederik Due. Fra Lyngby var det samme 11, som startede kampen. Efter 51 minutter blev det til 2-0 efter et dumt boldtab på midten af banen, som førte til en hurtig omstilling, hvor Bashkim Kahdrii og Marcus Mølvadgaard var alene med en enkelt Lyngby forsvarspiller. Mølvadgaard kunne derfor nemt sætte bolden i målet.
Efter 65 minutter blev der pustet liv i kampen igen, da Michael Lumb efter god fight kunne spille på tværs af feltet til George, der stensikkert sendte bolden i Randers-målet.
Efter scoringen bølgede kampen frem og tilbage, med masser af chancer i begge ender, tættest var Martin Ørnskov i det 90 minut, da han sparkede bolden på overliggeren.
Kampen sluttede 2-1 til Randers FC, hvilket betyder, at Lyngby Boldklub skal ud i to altafgørende kampe mod Vendsyssel FC fra 1. division om at forblive i Superligaen. Første kamp spilles på udebane torsdag d. 24. maj kl. 18.00, og returopgøret er søndag d. 27. maj kl. 16:00, hvor der vil være entre til Lyngby Stadion for en flad 20’er.
Man kan købe billetter til bare 20 kroner til det vigtige opgør her.
Kampfakta: Lyngby Boldklub – Randers FC 1-2 (0-1)
13’ Nicolai Poulsen (gult)
26’ 1-0 Mikkel Kallesøe
37’ Mayron George (gult)
46’ Randers FC udskiftning: Hannes Halldorsson (ud) – Frederik Due (ind)
51’ 2-0 Marcus Mølvadgaard
52 Marcus Mølvadgaard (Gult)
61’ Lyngby Bk udskiftning: Mathias Tauber (ud) – Thomas Sørensen (ind)
65’ 2-1 Mayron George
67’ Randers FC udskiftning: Marcus Mølvadgaard (ud) – Joel Allonson (ind)
71’ Lyngby BK udskiftning: Mathias Hebo (ud) – Kim Ojo (ind)
74’ Randers FC udskiftning: Saba Lobzhanidze (ud) – Joni Kauko (ind)
78’ Lyngby BK udskiftning: Kevin Tshiembe (ud) – Adam Sørensen (ind)
Man kan købe billetter til det vigtige opgør mod Vendsyssel her.
Læs også: Vendsyssel FF venter i sidste playoff-runde
Se også: Højdepunkter: Nederlag i Kronjylland mod Randers FC
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på både vores Facebook, Instagram og Twitter.