Lyngby Vikings vinder turnering i Hillerød

Lyngby Vikings var taget en tur til FrederiksborgCentret, hvor de skulle spille CBE National Tour Hillerød, hvilket endte med at blive en spændende turnering, hvor man skulle ned til sidste runde for at finde en vinder.
Lyngby Vikings havde kæmpet sig igennem upperbrakcet, og i finalen skulle de møde Great Danes, og det blev en dramatisk affære. Første map blev vundet overbevisende af De Kongeblå, men i andet map måtte de kapitulere i overtid. Dermed ventede et tredje map, og her kom vikingerne stort bagud. Faktisk var de bagud med hele 3-14, og dermed ventede noget af en krig, hvis de skulle tilbage. De viste dog ægte fightermentalitet, og de fik kæmpet sig tilbage og vandt finalen og dermed også turneringen. En flot præstation af de unge gutter, som tog deres første turneringssejr.
Holdets caller, Twinx, var lykkelig efter turneringen, hvor han var glad for det hårde arbejde, som drengene havde lagt for dagen, bar frugt:
”Jeg sidder bestemt med en følelse af tilfredshed. Vi har arbejdet hårdt op til eventet og har arbejdet med nogle udfordringer i form af udskiftninger, både på spiller- samt coach-siden. Men det er lækkert at se, at vores investerede pracc-timer har båret frugt, som bestemt også kunne mærkes ingame!” lyder det fra Twinx, som beskriver comebacket i finalen som hjernedødt:
”Jeg prøvede overordnet at holde hovedet oppe, tage en runde ad gangen og lave de ting, som virkede både til LANet men også online. Jeg skal da ikke være for flov til at indrømme, at målstregen befandt sig langt ude i horisonten, da vi taber pistolrunden til 3-13. Men vi havde gennem hele tuneringen vist gode takter på Mirage og specielt på T-siden. Så vi arbejdede som en enhed, og vi troede alle sammen på et hjernedødt comeback” fortæller Twinx.
Holdet har ambitiøse forventninger for fremtiden, og de arbejder hårdt på at indfri egne ambitioner:
”Næste skridt bliver drømmen for danske hold på den dårlige halvdel af top-10 listen, nemlig at forblive sammen og arbejde mod CBE eventet i september. Vi fortsætter, hvor vi slap før kvalifikationen og arbejder videre på en bredere map pool i samarbejde med FeTiSh, som helt sikkert bliver en stor hjælp i processen!” afslutter den unge caller for Lyngby Vikings.
I kan læse mere om turneringen her.
Top 3 til National Tour Hillerød endte således:

• 1. plads:  Lyngby (Daffu, KroNoZ, Twinx, martiNwk, Skralde)
    • CBE 2018 BYOC SPOT (værdi: 2.500 kr.) + 10.500 kr.
  • 2. plads:  Great Danes (blameF, b0ychild, Remoy, KolibrieN, miNd)
    • CBE 2018 BYOC SPOT (værdi: 2.500 kr.) + 3.500 kr.
  • 3. plads:  Spirifex (zypath, Coronaz, Mankz, Queenix, Hottezt)
    • 1.000 kr.

Læs også: Nyt prominent trænernavn til Lyngby Vikings
Du kan følge Lyngby Vikings på både Facebook, Twitter og Instagram.

Læs også: Kom på stadion for 20 kroner mod Vendsyssel FF
Læs også: Vendsyssel FF venter i sidste playoff-runde
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.