Blandet bolcher for de yngste Lyngby-talenter i forårspremierer

Det har kun været de yngste Lyngby-talenter, der har været i aktion denne weekend, da U19 og U17 har haft friweekend. Det var dog med stor spænding at U15, U14 og U13 spillede, da det var forårsdebut for alle tre hold, der mødte henholdsvis Brøndby, Hørsholm-Usserød og KB. Du kan læse om alle opgørene i nedenstående.
Aggressivt Brøndby-mandskab pressede U15
Det har været en god opstart for U15, der har vundet alle kampe, og det var efterhånden tæt på seks måneder siden, at de sidst havde tabt en kamp. Derfor var det et hold med selvtillid, der skulle møde Brøndby i deres forårspremiere hjemme i Kongens Lyngby. Desværre blev det ikke helt den start på forårssæsonen, som de havde håbet. Brøndby-holdet kom med en stor energi, og de udnyttede de fejl, som Lyngby-spillerne lavede. Derfor endte udeholdet med at vinde 4-0.
Næste opgave for De Kongeblå-talenter er den 25. marts ude mod FC Roskilde.
U14 vandt i målrigt opgør
U14 skulle hjemme på banen i Kongens Lyngby tage imod Hørsholm-Usserød IF i deres forårspremiere, og det var i flot vejr og solskin, at kampen skulle afvikles. De unge Lyngby-spillere fik også mere at smile over efter kampen, da holdet spillede en effektiv kamp, hvor de fik scoret fire gange. Da de kun lukkede to mål ind, så kunne de trække sig ud af opgøret med tre point og en sejr, hvilket var den ønskede start på foråret.
Næste kamp for U14 er mod Brøndby, som skal spilles den 24. marts i Brøndby.
Dygtigt KB-hold vandt sent mod U13
U13 var allerede i ilden om lørdagen, hvor KB ventede i første turneringskamp i foråret. Det var ikke mange uger siden, at de to mandskaber havde dystet i en træningskamp, hvor det havde været en lige kamp, der var endt uafgjort. Lørdagens kamp var også en jævnbyrdig affære, der var uafgjort indtil ti minutter før tid. I den afgørende fase var KB dog skarpest, og de fik scoret to mål, der gjorde de vandt kampen 3-1.
Næste kamp for de yngste Lyngby-drenge er imod Herfølge BK, som venter hjemme i Kongens Lyngby den 25. marts.
Husk også at du kan se andet afsnit af vores portræt om Gustav Marcussen, som i disse dage er afsted med U21-landsholdet. Du kan se indslaget her.