Tre på stribe for de yngste Lyngby-talenter

Alle fem ungdomselite hold var i aktion i weekenden, hvor U19 og U17 spillede turneringskampe mod OB, og de yngste Lyngby-talenter spillede mod FCM-hold i Herning. Det blev til tre sejre, en uafgjort og et nederlag, hvilket du kan læse mere om i nedenstående tekst.
Festlig forestilling i U19-remis
Thomas Lollikes tropper havde i weekenden fynske gæster, da OB var på besøg i Kongens Lyngby, og det blev en kamp med masser af mål. De Kongeblå var bagud både 2-0 og 3-2, men fik i sidste ende kæmpet en remis hjem, og i løbet af kampen reddede de også et straffespark. Lyngby-målene blev sat ind af Simon Pedersen, Magnus Hee Westergaard og Marius Christiansen. Cheftræner Lollike var imponeret over sit holds mentale tilstand, og han var glad for at se, at holdet var omstillingsparate i forhold til deres positioner:
”Drengene skal have stor ros for at komme fra baghjul to gange, og de viser en god mental styrke. Det var vigtigt for os at vise, at vi stadig er konkurrencedygtige, trods vi har været nødsaget til at flytte lidt rundt. Blandt andet har vi to spillere, der ret sent bliver kaldt til førsteholdet, men holdet står flot sammen. De nye spillere, der er kommet ind, de har vist god energi, og det har været en fornøjelse at have dem med” lyder det fra U19-træneren.
Næste opgave for U19-holdet er ude mod Esbjerg den 7. april.
Ærgerligt nederlag for U17 mod OB
U17-træner Christian Sørensen og hans mandskab tog hjemme i Kongens Lyngby imod OB, og i en målrig kamp var det gæsterne fra det fynske, som kunne trække sig sejrsrigt ud af opgøret. Sørensen var ærgerlig over nederlaget, men han glæder sig til den kommende periode, hvor der kan blive lagt på, og man kan få flere spillere tilbage fra skader:
”Vi spillede en kamp, som indeholdt meget af det forventelige mod OB i form af en stor energi og fysik. Vi får i store perioder i 1. halvleg, kampen spillet på vores præmisser med gode positioner i vores opspil. På den måde får vi lavet et generelt kampbillede, hvor beslutninger og teknik overmatchede fysik. Et frisparksmål før pausen lukker desværre OB ind i kampen, og derfra formår vi ikke at få kampen tilbage på vores scene. Vi har fortsat gode perioder på bolden, men afgiver længere og længere henne i 2. halvleg så meget initiativ i spillet, at fysik og dueller bliver en kampafgørende faktor” lyder det fra Lyngby-træneren, der videre forklarer:
”Vi er selvfølgelig rigtig ærgerlige og irriterede over nederlaget, men vi ser samtidig rigtig meget frem til den kommende periode, hvor vi med en øget dosering, kan bringe flere af vores tilbagevendte/skadede tættere på ”topform”. Vi er alle bevidste om holdets næste niveau, hvilket også var tydeligt mod et fint OB mandskab” siger Sørensen.
Næste opgave for De Kongeblå U17-talenter er ude mod Esbjerg den 7. april.
U15 sejrede med clean sheet mod FCM
De tre yngste hold var alle taget en tur til Herning for at spille mod FCM-hold. U15-drengene sejrede 2-0 i deres kamp, hvor der var masser af flot spil. Den første scoring blev sat ind kort før pausen, og så blev der også scoret lige i starten af 2. halvleg. Generelt var det et Lyngby-hold i kontrol, og de holdt FCM-mandskabet fra store chancer, og det var derfor en fuldt fortjent sejr.
Hurtigt mål grundlagde U14-sejr
I U14-holdets kamp havde uret ikke engang rundet det første minut, før Lyngby-mandskabet var foran 1-0. Kort efter fulgte også 2-0-scoring, og De Kongeblå-spillere havde chancer til flere. De kunne have vundet stort, og i løbet af kampen blev både friløbere og store chancer brændt, men det var FCM-holdet, der formåede at reducere til 2-1. De kom dog ikke tættere på, og derfor kunne Lyngby-holdet rejse hjem med en sejr.
U13 afgjorde kampen til allersidst
De yngste Lyngby-talenter måtte arbejde helt til slutfløjt for at få deres sejr. Det var ellers en kamp med masser af chancer, men det var også to målmænd, der leverede nogle gode præstationer. Derfor blev kampen afgjort kort før tid, og det var heldigvis Lyngby-drengene, der scorede det afgørende mål til sidst. Det blev derfor for anden uge i træk til tre på stribe for de yngste talenter i Lyngby Boldklub.
Husk også at du kan se andet afsnit af vores portræt om Gustav Marcussen, som i disse dage er afsted med U21-landsholdet. Du kan se indslaget her.