Gustav Marcussen udtaget til U21-landsholdet

foto (c) Per Kjærbye

Når U21-landsholdet skal spille kampe den 22. og 27. marts mod henholdsvis Østrig og Georgien, så er det med en Lyngby-spiller i truppen. 19-årige Gustav Marcussen er nemlig blevet udtaget til U21-landsholdet for første gang, og der skal lyde et kæmpe tillykke med den flotte udtagelse.
’Gus’ har været fast inventar på Lyngby-holdet i foråret, og flere solide præstationer har dannet grobund for udtagelsen. Men før det har der været et kæmpe stykke arbejde, hvor Marcussen har været i klubben siden 12 års alderen, og han har taget turen hele vejen op igennem De Kongeblås ungdomssystem.
Også i DBU-regi har Gustav et pænt CV, hvor han i 11 U-landskampe har scoret fem mål for U18-, U19 og U20-landsholdet.
De to kommende U21-landskampe er en træningskamp mod Østrig den 22. marts og en vigtig EM-kvalifikationskamp mod Georgien den 27. marts. Får Gustav Marcussen spilletid i en af de to kampe, vil der være tale om debut i U21-regi.
I kan i den nærmeste fremtid glæde jer til et længere portræt af den unge Lyngby-spiller, som vi har fulgt tæt siden starten på forårets Superligakampe.