De yngste Lyngby-talenter sendte svenskere hjem gule og blå

Ingen hold fik noget med hjem fra den lange tur til Nordens Paris, hvor både U19- og U17-holdet måtte rejse hjem med nederlag i bagagen. De yngste Lyngby-talenter havde imidlertid en god weekend, hvor alle tre hold besejrede hold fra Malmø.
15 minutter blev afgørende for U19
Thomas Lollikes tropper var taget den lange tur til Aalborg for at spille mod AaBs ældste talenter, og det blev desværre en mindre behagelig oplevelse. Holdet søgte oprejsning efter en svær premiere på grund af et tidligt rødt kort, men sådan skulle det ikke gå mod det nordjyske hjemmehold, som var effektive på deres chancer. Cheftræneren var selvfølgelig ikke tilfreds med resultatet, men han anderkendte også et godt AaB-hold:
”Vi var positivt ramt af mandefald, i og med vi spillede samtidig med Superliga-holdet, og vi startede egentlig kampen fint og havde en kæmpe chance til at starte med. Desværre udnytter vi ikke muligheden, og det er generelt et problem i kampen. Aab får straffe efter en halv time, og det starter et forfærdeligt kvarter for os, hvor de scorer efter et hjørnespark og igen lige før pausen” lyder det fra Lollike, der er frustreret, men også fattet, da han ved, at der skal bygges et nyt fundament op.
”Det var frustrerende at tabe så meget, og vi hader at tabe. Men samtidig elsker vi udfordringer, og vi har stadig gode spillere, og jeg er ikke i tvivl om, at vi nok få sat en slagkraftig enhed sammen igen” siger U19-træneren.
Næste opgave for U19-mandskabet er mod OB på lørdag den 10. marts hjemme på Lyngby Boldklubs baner.

U17 mødte stærkt AaB-hold
U17-holdet havde taget samme tur til Nordens Paris, men de kunne heller ikke rejse hjem med en sejr i bagagen. De mødte nemlig et stærkt AaB-hold, som igennem det meste af kampen pressede De Kongeblå talenter, og det var fuldt fortjent at hjemmeholdet kunne trække sig ud af kampen som sejrsherre.
Cheftræner Christian Sørensen var ærgerlig efter nederlaget, men han vedkendte også, at Lyngby-mandskabet mødte et stærk hold, der havde rigeligt med gode spillere.
”AaB spillede rigtig godt, hvor de allerede kom i gang efter 20 min på en scoring, og herefter gjorde vi det svært for os selv. Vi fandt egentlig gode positioner efter deres første pres, men vi var for defensive i vores spil efter det, hvor vores midtbane lå for lavt, og vores kanter ikke løb nok dybt. De havde en god angriber, og de var stærke på 2.boldene, hvilket gjorde, at de kunne holde fast i bolden, selvom vi pressede højt” lyder det fra cheftræner Sørensen.
Næste opgave for U17-holdet er på lørdag den 10. marts, hvor de skal spille mod OB hjemme i Kongens Lyngby.

Fuld plade for de tre yngste Lyngby-hold mod Malmø
Både U15, U14 og U13 havde besøg af Malmø i weekenden, og det blev en særdeles god weekend for de yngste Lyngby-talenter. Alle tre hold formåede nemlig at slå de svenske gæster, og det blev dermed til tre Lyngby-sejre.
U15 vandt deres kamp med 2-0, i et opgør der ikke var specielt kønt, men de fik forårets første clean sheet og var effektive på deres chancer.
U14 stod for den mest målrige og underholdende kamp, da de besejrede de svenske gæster med 6-2. Holdet er også garant for mange mål, og det kunne sagtens være blevet til flere mål end de seks, der blev scoret.
U13 lavede et fantastisk comeback, da de vendte 0-2 til 4-2, og de gjorde en særdeles god figur.