Mikkel Andersen døjer med revne i lægbenet

foto (c) Per Kjærbye

Lyngby Boldklubs Mikkel Andersen er ude endnu 14-dages tid med en revne i lægbenet, der har voldt målmanden problemer den seneste måned.
Mikkel Andersen har siden slutningen af januar måned været ude af De Kongeblås træning og kampe med en drilsk skade. Både interne og eksterne folk har haft svært ved præcis at diagnosticere Mikkel Andersens skade, der startede med et kraftigt vrid i anklen under træning.
I denne uge er det så endegyldigt blevet konstateret, at den 29-årige målmand har haft en revne i lægbenet. På positivsiden tæller, at helingen er fremskreden, og derfor kan målmanden måske være tilbage om cirka 14 dage.
”Jeg er selvfølgelig glad for, at jeg nu endelig har fået vished om, hvad problemet var. Klubben har været igennem en hård tid, og det har gjort ondt ikke at kunne gøre en forskel i træning og kamp i den periode. Jeg har gjort alt for at blive klar til at hjælpe holdet, og det har været frustrerende ikke at have udsigt til et comeback, men det er der heldigvis nu, så det er bare om at klø på” fortæller Mikkel Andersen.
Cheftræner Thomas Nørgaard er ærgerlig over, at Mikkel Andersen har været og fortsat er sat udenfor. Men omvendt er Nørgaard glad for, at der nu er skabt det rette overblik, således at målmanden kan blive behandlet – og at der ikke er så lang tid til, at Mikkel Andersen igen kan bidrage på banen:
”Mikkel har sammen med den fysiske stab gjort alt hvad han kunne, for at blive klar. Det betyder også, at han i perioden flere gange har trænet med, i håb om at han var tæt på at være tilbage. Mikkel er en målrettet fyr, der vil gøre alt for at hjælpe holdet. Så vi er glade for, at vi nu endelig kan sætte en tidshorisont på, og vi ser meget frem til at have Mikkel klar igen” lyder det fra Thomas Nørgaard.