Nørgaard: Bliver en svær kamp på flere parametre

foto (c) Per Kjærbye

Lørdag går det løs med forårets tredje opgave for Lyngby Boldklub, der hjemme på Lyngby Stadion tager imod AGF.
AGF har i forårets første to kampe endnu til gode at lukke mål ind, og netop det defensive fundament bliver hovedopgaven for Lyngbys offensiv, der skal forsøge at lirke gæsternes forsvar op. Mod Silkeborg var der positive offensive takter, men chancerne blev formøblet – og den praksis skal der laves om på, hvis der skal point på kontoen i weekenden:
”AGF har i forårets to første kampe spillet ud fra en solid defensiv, og de er blevet markant sværere at score imod. Så vi bliver nødt til at have lidt mere kynisme og kølighed i de afgørende situationer. Det bliver en svær kamp på flere parametre, og vi skal være klar til at modstå det pres, som vil komme undervejs i kampen. Derudover har de nogle dygtige individualister, hvor specielt Tobias Sana har lyst op i de to første kampe” fortæller Thomas Nørgaard, der mener at hans hold lægger på dag for dag:
”Tiden arbejder jo for os som træningsugerne går. Vi har muligheden for at træne og arbejde på relationerne holdet imellem, og spillerne har bragt masser af humør og arbejde ind i den forgangne træningsuge. Det humør og den opportunisme skal vi bruge til at få et godt resultat og afsæt til en travl kommende uge” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Og en travl uge er vel mildest talt det, som venter. Mens AGF er modstanderen på lørdag går turen onsdag til Odense, inden De Kongeblå vender tilbage til Lyngby Stadion og møder Hobro næste lørdag. Så langt er Thomas Nørgaard dog ikke nået endnu:
”Selvfølgelig betyder det noget for planlægningen af vores træning. Vi ved at de næste mange dage står i kampenes tegn, det er ikke en uge, hvor vi rent træningsmæssigt får lagt voldsomt meget på. Helt grundlæggende tager vi en kamp ad gangen og forbereder os udelukkende på den næste opgave, og for os er det AGF på lørdag. Det vigtigste, og det vi har givet hinanden håndslag på, er at være til stede i nuet og brænde så meget igennem vi kan, skulder ved skulder en kamp ad gangen” lyder det fra Lyngby-cheftræneren.
Kampen mellem Lyngby og AGF sparkes i gang klokken 16.00 på Lyngby Stadion. Hvis du køber din billet online i forsalg, kan du spare både tid og penge. Klik her.