1-1 efter hektisk kamp mod Silkeborg IF

På en overraskende varm februar-eftermiddag var Lyngby Boldklub på besøg på JYSK park, hvor Silkeborg IF ventede i 21. spillerunde af Alka Superligaen. Der var en enkelt ændring i den Kongeblå-startopstilling, da Oliver Lund gled ind i forsvaret for den småskadet Kevin Tshiembe.
Kampen startede ud med masser af energi, og begge hold lignede mandskaber, der ville frem på banen, hvor det var Lyngby, som var først på færde. Jeppe Kjær erobrede en bold midt på banen, og han sendte på fornem vis Mayron George alene med målmanden. En Silkeborg-forsvarer nåede desværre heroisk ned i sidste øjeblik og fik tacklet til hjørne, som ikke førte til noget.
Efter den store chance kom Silkeborg mere på bolden, og de havde nogle halve chancer, som Oskar Snorre i målet på sikker vis tog sig af. Silkeborg fortsatte med at have majoriteten af bolden, mens Lyngby-holdet lurede på omstillinger. Netop på en omstilling blev Kjær sendt i dybden, og han sendte en farlig bold indover, men den blev afværget for snuden af en Lyngby-mand. Få minutter senere var Kjær igen på spil. Herolind Shala spillede en sukkerbold i feltet til Kjær, som driblede udenom målmanden, men han skød ved siden af målet.
Ingen af holdene skabte flere chancer i første halvleg, og dermed var stillingen 0-0 ved pausen.
Begge hold kom bragende fra anden halvlegs start, og Silkeborg var først farlige. Unge Magnus Mattsson fik lov at drible i feltet, og han afsluttede tæt på mål, men ved siden af. Kort efter var det Lyngbys tur, da Michael Lumb kom til baglinjen, og han var lige ved at finde Gustav Marcussen, men en Silkeborg-fod fik afværget til hjørne. På det efterfølgende hjørne kunne Silkeborg dog intet stille op. Jesper Christjansen headede bolden på tværs i feltet, og her stod Thomas Sørensen, og på nærmest Zlatan-vis dirigerede han bolden i mål med hælen. Flot mål!
Silkeborg pressede efter scoringen, men Lyngby-forsvaret afviste hver gang. Kort efter stadionuret rundede de 60 minutter, foretog cheftræner Thomas Nørgaard sine første udskiftninger. Mayron George og Jeppe Kjær blev skiftet ud, og de blev erstattet af Jeppe Brandrup og Kim Ojo. Desværre gav det ikke pote, da Silkeborg fik udlignet små syv minutter senere. Et hjørnespark blev ikke clearet ordentligt, og Tobias Salquist kunne sende bolden i det lange hjørne efter et flot spark med venstre inderside. Med et kvarter igen kom Mohammed Saeid på banen for Lasse Fosgaard.
Silkeborg lagde et tungt pres mod Lyngby-målet i slutningen, og der skulle et par gode Snorre-redninger til for at holde de rødblusede fra at bringe sig foran. Dog fik drengene i flok afvist gang på gang, og selvom det holdt hårdt, så fik de kæmpet et 1-1-resultat til slutfløjt, og dermed kunne de tage et point med hjem til Kongens Lyngby.
Næste opgave er på lørdag den 24. februar kl. 16:00, hvor AGF gæster Lyngby Stadion. Du kan købe billetter til kamp her og støtte drengene i jagten på tre point.