Nye ejere og ny plan i Lyngby Boldklub

“Friends of Lyngby” kalder den nye ejerkreds sig. En trøjesponsor har også allerede meldt sig på banen som en del af opbakningen til De Kongeblå.
Lyngby Boldklubs redning kom i sidste ende fra lokale og regionale investorer. Baggrunden er et stort ønske om at holde Lyngby Boldklub kørende med professionel fodbold sammen med en af landets bedste ungdoms- og talentafdelinger.
”Jeg er meget glad, og jeg er meget træt. Der er blevet arbejdet på højtryk de seneste dage. Der er tale om en ny ejerkreds af meget kompetente og erfarne erhvervsfolk med et stort Lyngby-hjerte. Dette er starten på et langsigtet projekt, der skal sikre, at der fortsat spilles Superliga-fodbold i Lyngby. Vi har fået en del millioner ind, men telefonerne er langt fra lukkede. Vi vil have et seriøst og langsigtet projekt denne gang” siger Birger Jørgensen, der fungerer som ny direktør for klubben, og fortsætter:
”Den samlede redningsplan og en sportslig plan vil være useriøst at lægge frem nu kun 24 timer efter, at vi har kæmpet med bankoverførelser. Men der er i ”Friends of Lyngby”-kredsen en fælles ambition om, at det skal være det store talentgrundlag, der i fremtiden skal præge og føre førsteholdet frem. Vi arbejder med et langsigtet projekt” fortæller Birger Jørgensen.
Birger Jørgensen vil ikke ud med, hvor mange millioner der er kommet ind. Han konstaterer blot, at der er nok, og alle lønninger er betalt, men også at der i det langsigtede projekt ønskes flere penge. Blandt andet til at få ro på klubben, og for at kunne arbejde uden pres med de mange udenlandske klubber, der viser interesse for Lyngby – udover Aston Villa handler det om tre andre seriøse henvendelser, både fra Storbritannien og længere sydpå i Europa.
”Friends of Lyngby”-kredsen understreger, at det er følelserne for De Kongeblå, det store talentarbejde og alle de frivillige indsatser, der har motiveret investeringerne:
”Alle i ejerkredsen har et forhold til de kongeblå og værdierne i klubben, og derfor har man også investeret i projektet. Vi er især glade for at det store talentarbejde får nyt liv. Det er helt unikt, det man har i Lyngby” siger Mads Byder, der har været Lyngby-fan hele sit liv, og er en del af ”Friends of Lyngby”. Han fortsætter:
”Der arbejdes videre på flere investeringer nu, og vi har brug for opbakningen. Allerede nu er trøjesponsoratet taget. Det er udtryk for, hvor stærkt Lyngby-brandet er” lyder det fra Mads Byder.
Du kan læse mere om den nye trøjesponsor i morgen, hvor Lyngby Boldklub også spiller hjemme mod Brøndby IF i Alka Superligaen. Kick-off på Lyngby Stadion er klokken 18.00.
Den nye ejerkreds består foreløbigt af Mikkel Bo Jensen, Mads Byder, Jens Jensen, Karsten Hjarsø, Tommy Petersen, Thomas K. Hansen, Birger Jørgensen, Henrik Blom, Lars Bendixen, Frederik Heegaard og flere er på vej lørdag og søndag.
For yderligere information, kontakt venligst
Kristian Maimann, kommunikationschef
Mail: km@lyngby-boldklub.dk