Fire spillere forlader De Kongeblå

Mikkel Rygaard, Bror Blume, Casper Højer og Simon Strand har i dag meddelt Lyngby Boldklub, at de ønsker at blive fritstillet på grund af manglende lønudbetaling. Klubben ophæver derfor deres kontrakter med øjeblikkelig virkning.
Mikkel Rygaard kom til Lyngby Boldklub fra Næstved, og i Superligaen har han markeret sig stærkt som en af rækkens profiler gennem det seneste halvandet år. I bronzesæsonen blev det til 34 kampe, 5 mål og 5 assists mens det i indeværende sæson er er blevet til 2 scoringer og 6 assists i 15 opgør.
Anderledes ser det ud for svenske Simon Strand, der for kun lidt over en måned siden blev præsenteret som ny spiller for De Kongeblå. Ud over et par optrædener i træningskampene bliver det ikke til mere i denne omgang for den 24-årige back.
Bror Blume er den tredje spiller, der har valgt at søge nye græsgange. Bror kom til Lyngby som ungdomsspiller, og har været gennem klubbens akademi inden han fik debut i 2011 i en pokalkamp. Siden er det blevet til mere end 140 kampe for Lyngbys førstehold – i indeværende sæson står han noteret for 19 kampe, 1 mål og 2 assists.
Ud af døren går også Casper Højer Nielsen, der i forvejen havde en forhåndsaftale med Superliga-rivalerne fra AGF. Tidligere i januar blev det offentliggjort, at AGF havde skrevet kontrakt med Højer fra sommer, hvor aftalen med Lyngby Boldklub stod til udløb – så der var på forhånd sat dato på stoppet i blåt. Det rykkes nu frem og sker altså med øjeblikkelig virkning.
Lyngby Boldklub ønsker alle fire spillere held og lykke fremover og takker for indsatsen for klubben.