U17 og U19 vandt begge i Sverige

Foto: fodboldbilleder.dk

De unge Lyngby-talenter fra U17 og U19 var i går i kamp mod Malmö FF i nabolandet. Og de testkampe endte med gode resultater for begge Lyngby-mandskaber.
 De fremmeste talenter fra U17 og U19 i Lyngby var i går taget en tur over sundet for at få testet formen af mod de bedste unge spillere fra den svenske storklub Malmö FF. Det endte med flotte sejre for begge Lyngby-mandskaber.
U17-holdet vandt hele 3-0 efter at være gået til pause med en komfortabel føring på 2-0. Endnu mere glædeligt var, at alle spillere kom på banen og ingen blev skadet. Der var også stor tilfredshed i Lyngby-lejren med, at man formåede at holde svenskerne fra åbne chancer. Det må siges at være en optimal første testkamp for de unge talenter.
Spillerne har fortsat god tid til at finde formen, inden de tager hul på forårssæsonen i slutningen af februar.
Masser af mål på U19
U19-mandskabet var som tidligere nævnt også i kamp. Og det blev en lidt mere målrig en af slagsen. De vandt nemlig med de vilde cifre 5-4. De Kongeblå talenter leverede en flot første halvleg, hvor de dominerede bolden og skabte mange muligheder. De gik derfor også til pause med en føring på 3-1, som let kunne have været større.
I pausen blev der skiftet voldsomt ud, og det var nok med til at skabe en lidt rodet kamp. Med et kvarter tilbage af opgøret var de ældste Lyngby-talenter på sikker sejrskurs med en føring på 5-2, men herefter slap organisationen. Svenskerne kom på 4-5 og havde faktisk chancerne til mere.
Træner for U19-mandskabet i Lyngby, Thomas Lollike, var dog overordnet tilfreds med kampen, som han mener afspejler meget af det, de arbejder på til dagligt.
”Præstationen i de første 75 minutter var fint i tråd med, hvordan vi er startet træningerne – masser af energi og power. Vi skal bestemt stadig arbejde på planen i spillet og på at finde vores niveau på bolden, men der er meget kvalitet og energi i gruppen, og vi glæder os alle sammen til mere,” fortæller Thomas Lollike.