Lyngby tester formen mod lokalrivalerne

Der sker en del i kulisserne hos De Kongeblå, men i morgen fortsætter forberedelserne til forårssæsonen ufortrødent, når Thomas Nørgaards tropper spiller testkamp imod FC Nordsjælland.
Det plejer at være intenst og nervepirrende, når Lyngby og FC Nordsjælland tørner sammen. Helt så voldsomt bliver det nok ikke i morgen, når de to mandskaber mødes med lidt mindre på spil i en testkamp på Right to Dream Park i Farum, som forberedelse til forårssæsonen i Superligaen.
Begge klubber har spillet en enkelt træningskamp. Lyngby tabte 5-1 til mægtige Ajax Amsterdam i Portugal. FC Nordsjælland vandt, under lidt mindre eksotiske forhold, 3-2 over FC Helsingør på Right to Dream Park.
Thomas Nørgaards tropper har altså allerede været på træningslejr under varmere himmelstrøg ved Algarvekysten i Portugal, hvor spillerne er kommet i form efter juleferien.
FC Nordsjælland-spillerne skal først af sted efter morgendagens opgør, men de har dog alligevel nogle spillere, der har trænet under højere temperaturer. Mads ”Mini” Pedersen, Mathias Jensen og Victor Nelsson var alle med Ligalandsholdet i Abu Dhabi, og Kasper Hjulmand råder også over en trup, hvor en lang række af U18- og U19-spillerne er eller har været på tur med ungdomslandsholdene.
Til gengæld har Lyngby-spillerne haft mulighed for at træne som en samlet trup, og de nye spillere er blevet integreret godt i truppen.
Til træningskampen i morgen handler det dog meget mere om at prøve ting af, end at få sejren. De to mandskaber skal nemlig begge være helt klar til forårssæsonen, som de i den grad går til med forskellige udgangspunkter.
FC Nordsjælland er placeret på en tredjeplads kun fire point efter førerholdet, FC Midtjylland, så Kasper Hjulmands tropper skal i foråret på medaljejagt i toppen af rækken. Lyngby er placeret i den anden ende af tabellen og har kun fire point ned til sidstepladsen, Randers FC. De Kongeblå går derfor et nervepirrende forår i møde, hvor hvert et point kommer til at få afgørende betydning i kampen for overlevelse.
Testkampen starter klokken 13:00