Simon Strand klar for De Kongeblå

Lyngby Boldklub henter den 24-årige back Simon Strand i den svenske klub Östers IK. Strand har skrevet 3 år med De Kongeblå, der har købt svenskeren fri af sin aftale.
Dermed handler De Kongeblå på ny svensk i bestræbelserne på at styrke holdet til forårets kampe. Kort før nytår kom midtbanespilleren Mohammed Saeid til klubben, og i dag kan Lyngby Boldklub så bekræfte, at klubben henter den svenske forsvarsspiller Simon Strand til klubben på en 3-årig aftale.
Strand fik sit gennembrud i Assyriska i forrige sæson, og udviklingen er kun fortsat efter skiftet til Östers IK i sommer – derfor er der glæde over, at det i Lyngby er lykkedes at lande Simon Strand:
”Simon er en talentfuld spiller, der er ekstremt hurtigt meget dynamisk i sin spillestil. Han har et stort potentiale, men har taget en lidt anden vej til hvor han er i dag, hvilket vi kun ser som et plus. Vi har tidligere vist, at vi i vores setup kan identificere og udvikle talentfulde spillere fra næstøverste hylde og bringe det ind i Superligaen” fortæller cheftræner Thomas Nørgaard.
Simon Strand nåede kun et halvt år i sin nu tidligere klub, der købte forsvarsspilleren i Assyriska i sommer. I Östers IK, der som oprykker sluttede den forgangne sæson af som nummer fem i den næstbedste svenske række, har Simon Strand primært gjort sig på venstre back. Men Strand har tidligere i karrieren også gjort sig i højre side og er glimrende med begge ben. I det hele taget er det en spiller med udviklingspotentiale, som kommer til De Kongeblå for at tage næste skridt i karrieren:
”Simon er en spændende spiller for os, som vi tror på, at vi over tid kan udvikle til at blive en rigtig god spiller, uanset om det så bliver i højre eller venstre side af banen. Han skal i første omgang lære klubben at kende og tilpasse sin krop til vores hverdag, og så skal han i foråret tage kampen op med de dygtige backs vi i forvejen har i klubben”.
”Vi har givet håndslag på en treårig aftale, og det giver os den nødvendige tid til at udvikle Simon op på et rigtig højt niveau, og lykkes vi med det, så bliver han også en backprofil i Superligaen” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Simon Strand har udover Östers IK og Assyriska også repræsenteret Huddinge IF, Frej, Eskildstuna og Djurgården, der havde fornøjelsen af Strand som ungdomsspiller. Nu gælder det så De Kongeblå, der har sikret sig Simon Strands kvaliteter på en kontrakt frem til 31. December 2020.