Lyngby henter midtbaneprofil i Major League Soccer

foto: BTY Photo & Colorado Rapids

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med den 27-årige midtbanespiller Mohammed Saied, der rejser til Alka Superligaen efter 3 år i Major League Soccer i USA.
Mohammed Saeid startede karrieren på akademiet hos West Bromwich Albion inden han i 2012 vendte hjem til Sverige og fik sit gennembrud i hjembyen Örebro SK. Her blev det til 3 gode år som fast mand – og i 2015 var det så USA, der kaldte på midtbanespilleren, der skiftede til Columbus Crew, men også har repræsenteret Minnesota United og Colorado Rapids.
Med 44 kampe i den bedste svenske række og 79 fra Major League Soccer, så er det en erfaren og bundsolid spiller, som cheftræner Thomas Nørgaard bringer ind på sit hold efter nytår. Nørgaard tøvede da heller ikke med at slå til, da chancen bød sig:
”Mohammed Saied er en rigtig dygtig og meget spændende midtbanespiller. Han har været en profil i Allsvenskan og MLS, så da chancen opstod slog vi til uden at tøve, for det er ikke en hylde vi normalt kan hente spillere fra” lyder det fra en glad Thomas Nørgaard.
Mohammed Saied spillede sidste sæson 29 kampe for Colorado Rapids, heraf de 27 fra start på midtbanen. I staterne har Mohammed Saeid generelt været en midtbaneprofil og fast mand for de tre klubber, han på grund af draft-systemet nåede at repræsentere. I Lyngby Boldklub er man sikre på hvad man får, og cheftræner Thomas Nørgaard er sikker på, at Saeid kan blive en profil for Lyngby, når jagten på de vigtige point skydes i gang til februar:
”Vi får en spiller, som er ekstremt dygtig teknisk, og som har fart i kroppen både med og uden bold. Han er en spiller, som kan give nogle nye nuancer til vores spil og ud fra det vi har set hidtil tror vi også på, han kan blive en profil her. Han har været et stort aktiv i alle de klubber, han har spillet for, og han kan gøre det samme her i foråret. Alt i alt kan vi kun være meget tilfredse med, at Mohammed Saied har valgt at fortsætte sin karriere hos os” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Mohammed Saeid støder til Lyngby-truppen efter nytår efter vinterpausen, og er således med når turen går på træningslejr straks efter nytår. Mohammed Saeid har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2020.