Hallgrimur Jonasson forlader Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub og forsvarsspilleren Hallgrimur Jonasson er blevet enige om at ophæve samarbejdet et halvt år før tid. Islændingen, der ikke har fået helt så meget spilletid i efteråret, forlader De Kongeblå ved årsskiftet og tager tilbage til Island.
På Lundtoftevej efterlader den 31-årige forsvarsspiller et positivt indtryk for de sidste halvandet år i den kongeblå trøje. Her har ”Haddi” blandt andet bidraget i sine 30 Superliga-kampe, heraf de 21 i sidste sæson, der som bekendt endte med bronzemedaljer:
”Haddi har været professionel til fingerspidserne, og bidraget positivt på og uden for banen i al den tid, han har været her. Han kom til os sidste år, og havde en vigtig andel i sidste sæsons succes. Men Haddi har også levet væk fra sin familie, der bor på Island, og som det hele tiden har været planen, at han skulle hjem til på et tidspunkt. Det tidspunkt er nu, og derfor er vi blevet enige om at vi ophæver samarbejdet” fortæller cheftræner Thomas Nørgaard.
Udover de familiære årsager nævner Thomas Nørgaard også spilletiden som en faktor for beslutningen om at ophæve seks måneder før kontraktudløb. For selvom Jonasson har spillet 9 kampe i indeværende sæson, så har islændingen blot optrådt to gange for De Kongeblå siden september. Det har dog ikke ændret ved indstillingen hos den sympatiske islænding:
”Vi kan kun rose Haddi for den tid han har været her, og vi sender ham videre med de varmeste anbefalinger. Han er topprofessionel i sin træning, i kamp og generelt i sit arbejde for klubben. Han har ikke spillet så meget i efteråret som han kunne, men generelt har han leveret nogle gode præstationer for os igennem det sidste halvandet år. Så vi ønsker Haddi al mulig held og lykke med sin fremtid på Island” lyder det fra Thomas Nørgaard.
Hallgrimur Jonasson havde oprindelig kontrakt til sommer med De Kongeblå, som han i alt har repræsenteret 34 gange i Superligaen, DBU Pokalen og Europa League. Islændingen, der har 16 landskampe på cv’et, kom i juli 2016 til Lyngby efter ophold i OB, SønderjyskE og svenske GAIS, der hentede forsvarsspilleren i hjemlandet hos Keflavik.