Ojo-hattrick i stor Reserveliga-sejr over Brøndby

Foto: fodboldbilleder.dk

I den sidste kamp på denne side af jul i Reserveligaen vandt Lyngby med tenniscifrene 6-2 over Brøndby.
I en god blanding af rutinerede spillere fra Superliga-truppen og unge talenter fra U19-holdet tog Lyngby tidligere på dagen imod den samme blanding fra Brøndby i årets sidste Reservelige-kamp.
Brøndby startede kampen med mest boldbesiddelse og fik også sendt et par kvalificerede forsøg af sted imod en velspillende Andreas Larsen, som fint afværgede mulighederne.
Lyngby var mere kyniske i den anden ende. På en veltegnet omstilling blev Jeppe Kjær sendt i dybden. Han spillede den videre til en stormende Oliver Kjærgaard, der på sin første berøring sparkede De Kongeblå i front.
Den lille angriber kom også selv på tavlen inden pausen. Efter 39 minutters spil blev han sendt i dybden på en formidabel stikning af Mikkel Rygaard. Han løb herefter fra Brøndby-forsvaret, afdriblede keeperen og fordoblede sikkert føringen.
I den anden ende var Brøndby tæt på at komme på tavlen ved fine forsøg fra Jan Kliment og Kasper Fisker, men Andreas Larsen tog sig flot af de forsøg.
Kort inden pausefløjtet var han dog chanceløs. Jan Kliment drev bolden frem og slog et skarpt indlæg i boksen, som Jesper Lindstrøm bare skulle sætte foden på. Det gjorde han, og de to mandskaber gik derfor til pause med stillingen 2-1.
Fra starten af anden halvleg blev Kim Ojo sendt på banen. Det var en god beslutning.
Nigerianeren skulle ikke bruge mere end fem minutter på banen før han første gang kom på tavlen. Han sendte selv Kristoffer Larsen i dybden, og da nordmanden spillede bolden tilbage til ham sparkede han den sikkert i kassen. 3-1 til Lyngby.
Herefter gik det stærkt.
Minuttet efter reducerede Brøndby nemlig, da Simon Vollesen lidt uheldigt blev ramt af et hårdt indlæg, og kom til at lave selvmål. 3-2.
Kim Ojo var dog langt fra færdig i den anden ende.
Jeppe Kjær drev kort tid efter Brøndby-reduceringen bolden frem, og spillede flot sin kollega fri foran målet. Om det var med vilje vides ikke, men nigerianeren sparkede bolden i en blød bue over keeperen med sit venstre ben, og bragte dermed Lyngby på 4-2.
Få minutter efter var han igen på spil. Han blev sendt i dybden, og tog først et skarpt træk med højrebenet, inden han sparkede den sikkert ind med venstrebenet. 5-2, og Kim Ojos tredje mål på 13 minutter.
Kampen faldt herefter lidt i tempo. Lyngby fik dog scoret en enkelt gang mere, da unge Daniel Soidik sendte et flot langskud op i fjerneste hjørne fra en spids vinkel. 6-2, hvilket også blev kampens slutresultat.
De Kongeblå kan se tilbage på den kamp med stolthed. Der var flot harmoni imellem de erfarne spillere og de unge talenter.
Match Facts:
Lyngby Boldklub – Brøndby IF 6-2 (2-1)
1-0 Oliver Kjærgaard (26)
2-0 Jeppe Kjær (39)
1-2 Jesper Lindstrøm (41)
3-1 Kim Ojo (49)
3-2 Simon Vollesen (selvmål)(50)
4-2 Kim Ojo (54)
5-2 Kim Ojo (58)
6-2 Daniel Soidik (78)
Lyngbys startopstilling:
Andreas Larsen (GK), Simon Vollesen, Halgrimur Jonasson, Emil Bodholdt, Esben Wolf – Mathias Hebo, Oliver Kjærgaard – Herolind Shala, Mikkel Rygaard, Kristoffer Larsen – Jeppe Kjær.
Bænk: Alexander Jensen (GK), Daniel Soidik, Waldemar Clem, Nicholas Oguma, Simon Pedersen, Emil Kornvig, Kim Ojo