Fortjent sejr til U19

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngbys U19-mandskab hev lørdag eftermiddag en fortjent sejr med hjem, da de gæstede Vejle på udebane. Læs her hvordan det gik til, og hør fra cheftræner Thomas Lollike.
Kampen på kunstgræsbanen i Vejle startede meget lige, men De Kongeblå talenter overtog spillet, som kampen stille og roligt skred frem. Efter tyve minutter scorede Lyngby til 1-0 efter et hjørnespark, som Waldemar Clem headede over i det lange hjørne.
VB havde også et par fremadrettede angreb ved deres tre forreste, men den sidste skarphed manglede. En time inde i kampen skabte gæsterne et kvikt indspil centralt i banen, hvor de kunne se Gustav Marcussen score med et fladt yderligt spark fra distancen.
I det 73. minut burde Lyngby have lukket kampen, da Emil Bodholt meget tæt under mål lykkedes med at sende en returbold over, og senere ramte Simon Petersen også stolpen på et spark inde i feltet, men det lykkedes dem ikke at punktere opgøret. Fem minutter før tid formåede Vejle at reducere til 1-2, og dette skabte nervøsitet hos Lyngby-spillerne.
Heldigvis fik Lyngby i det første minut af overtiden scoret og lukkede dermed kampen. Efter et indkast midt på banen og en god vending af målscorer Marcussen blev Mads Carlson spillet fri og kunne score til 3-1. Lyngbys U19-hold vandt for første gang i seks år i  Vejle, og kravlede med sejren op på en 7. plads i U19 Ligaen.
Thomas Lollike var tilfreds med mandskabets præstation og sætter her et par ord på kampen:
”Kampen starter forholdsvis lige, hvor der er lidt muligheder i begge ender, men jeg synes at vi har et lille overtag i første halvleg. Vi havde skiftet mange spillere fra sidste gang vi spillede, og det var en måned siden mandskabet havde været i aktion i ligaen , så jeg synes at vi var lidt rustne i nogle af situationerne,” fortæller Lollike og fortsætter:
”Vi fører 2-0 til 85 min., og før det skulle vi have lavet et par mål mere, men vi brænder et par rigtig store muligheder. Jeg synes at der var nogle fine præstationer af drengene, men det var holdets styrke, der gør at vi får 3 point med hjem,” lyder det fra cheftræneren.
”Mine forventninger er at vi kommer til at spille en lige kamp mod et godt Silkeborg-hold, men det bliver dejligt at spille på hjemmebane, hvor vi har gjort det godt i år, og det er jeg sikker på at vi kommer til at gøre igen på lørdag,” afslutter Lollike.
Kampfakta:

Vejle Boldklub – Lyngby Boldklub 1-3