Lyngby Boldklub støtter igen Mind Your Own Business

Foto: Mind Your Own Business

Når Thomas Nørgaards tropper på søndag tager imod Randers FC i Alka Superligaen, vil der for hver tilskuer som besøger stadion blive doneret 2 kroner til et godt formål. Igen i år har Lyngby Boldklub besluttet at støtte organisationen Mind Your Own Business, som på samme tid bliver støttet af Alka Superligaens samlede CSR-pulje.

Mind Your Own Business er en organisation, der skaber udviklingsprogrammer for drenge i alderen 13-19 år fra udsatte boligområder. I samarbejde med en mentorvirksomhed og frivillige fra civilsamfundet får drengene gennem organisationen mulighed for at etablere og drive deres egen mikrovirksomhed.

Under trygge rammer sættes drengene ind i alt fra produktudvikling til produktion, markedsføring og salg. Undervejs i projektet deles de ind i afdelinger som HR, økonomi og kommunikation, hvor de hver især varetager forskellige ansvarsområder, der kan hjælpe dem godt på vej i livet som iværksættere.

Siden 2010 har Mind Your Own Business gennemført 41 mikrovirksomhedsforløb i udsatte boligområder over hele landet. De deltagende drenge fortæller selv, at programmerne har givet dem et øget ordforråd, en forbedret selvtillid samt at deres skolekarakterer i fag som dansk, engelsk og matematik er blevet væsentligt forbedrede.

Mind Your Own Business modtog i 2015 Kronprinseparrets Sociale Pris. Projektets bemærkelsesværdige succes er ligeledes blevet anerkendt med Børnehjælpsdagens “Lillebror Pris” og Social- og Integrationsministeriets “Integrationspris”.

Det flotte stykke arbejde, som Mind Your Own Business gennemfører, ønsker Lyngby Boldklub at støtte som en del af en fælles CSR-indsats med Alka Superliga-klubberne som afsender.

”Vi er i Lyngby Boldklub glade for igen i år at kunne støtte Mind Your Own Business, der giver unge drenge mulighed for at øge deres individuelle, menneskelige og faglige kompetencer, og bidrager positivt til drengenes fremtidsmuligheder både i uddannelsessystemet og på det danske arbejdsmarked. Mind Your Own Business har en helt særlig tilgang til drengene, og det glæder os, at vi gennem Superligaens CSR-pulje for andet år i træk kan hjælpe programmet,” fortæller Kristian Maimann, kommunikationschef i Lyngby Boldklub.

Lyngby Boldklub donerer således 2 kroner per tilskuer på stadion, når man på søndag tager imod Randers FC i Superligaen. Oveni dette bidrag vil Mind Your Own Business modtage et større støttebeløb fra Alka Superligaens fælles CSR-pulje, som er finansieret af Alka.

Læs mere om Mind Your Own Business på vores hjemmeside i ugens løb eller i vores digitale kampprogram på søndag.

Har du lyst til at hjælpe Lyngby Boldklub med at støtte Mind Your Own Business, så kom på stadion på søndag! Du kan allerede i dag sikre dig din billet lige her: bit.ly/billetsalg-lbk-rfc.


Maya Westander

Brand Manager, Lyngby Boldklub

http://lyngby-boldklub.dk
Top