Thomas Nørgaard ny cheftræner for Lyngby Boldklub

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklub har udnævnt Thomas Nørgaard til klubbens nye permanente cheftræner efter afskeden med David Nielsen, der nu endegyldigt er skiftet til AGF.
Thomas Nørgaard har de seneste knap to-et-halvt år varetaget jobbet som assistenttræner, og dermed været en ekstremt vigtig del af klubbens sidste to succesfulde sæsoner. Her er det som bekendt blevet til både oprykning til Superligaen, et sæt bronzemedaljer i første hug samt et eventyr ud i Europa League-kvalifikationen.
På rejsen har Thomas Nørgaard sat et solidt aftryk, og derfor glæder det bestyrelsesformand Torben Jensen, at Nørgaard har sagt ja til jobbet som cheftræner:
”Thomas er en ekstremt dygtig træner, og han besidder et stort cheftrænerpotentiale, som andre klubber også har lagt mærke til henover de to-et-halvt år, Thomas har været her i Lyngby. Det har fra dag 1 været vores intention, at Thomas en dag skulle overtage Davids job. Så det har været en planlagt rokade, hvor vi har været forudseende da vi ansatte Thomas og det har også gjort, at Thomas er klar til opgaven” udtaler Torben Jensen.
Thomas Nørgaard bliver en trænerprofil
35-årige Thomas Nørgaard kom til Lyngby Boldklub samtidig med David Nielsen i juni 2015, og makkerparret har de seneste to-et-halvt år leveret fantastiske resultater og et flot pointgennemsnit i rejsen mod Superligaen og den flotte første sæson i landets bedste række.
”Vi har hele tiden troet på, at Thomas i sin rolle kunne udvikle sig til at blive en trænerprofil i Superligaen. Thomas er meget vellidt blandt spillere og kolleger, og han kender spillestilen og klubben indefra. Han har været en meget vigtig del af den succes, vi har haft de sidste to sæsoner. Timingen er rigtig god, for det har været et stort ønske for os, at sikre kontinuitet omkring vores Superliga-setup” fortæller Torben Jensen og uddyber:
”Vi har optimeret og udviklet os på stort set samtlige parametre de sidste to år, og det arbejde ønsker vi skal fortsætte. Det er Thomas garant for, og vi kunne ikke forestille os en bedre løsning på hverken kort eller lang bane for Lyngby Boldklub” fortæller Torben Jensen.
Thomas Nørgaard tiltræder sin nye rolle med øjeblikkelig virkning og er dermed i spidsen for De Kongeblå allerede fra i morgen, når De Kongeblå løber på banen mod FC København.