David Nielsen stopper som cheftræner for Lyngby Boldklub

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen er fortid som cheftræner for De Kongeblå efter knap to-et-halvt års virke i spidsen for Lyngbys bedste seniormandskab. David Nielsen er aktuelt i forhandlinger med en ny klub, som han om kort tid forventes at blive enig med:
”Det er ikke nogen hemmelighed, at der har været vedholdende interesse omkring David Nielsen i lang tid – også længe før vi underskrev kontraktforlængelsen i juni måned. Havde det ikke været for vores Europa League-kampe, så var skiftet sket i sommer så vi har igennem lang tid vidst, at det var et spørgsmål om kort tid før David skulle væk ved aktivering af hans frikøbsklausul. Det har givet os mulighed for at forberede os, og vi er godt tilfredse med forløbet og timingen” fortæller bestyrelsesformand Torben Jensen og fortsætter:
”David har ledt holdet igennem to fantastiske sæsoner og vi ønsker David alt godt i hans fremtidige virke. Vi hverken kan eller vil stå i vejen for den mulighed, David har fået. Vi er tværtimod stolte over, at vi i vores miljø har været med til at udvikle en endnu meget dygtig cheftræner, der har skabt store resultater for Lyngby Boldklub” fortæller Torben Jensen.
Flueben ved målsætningerne
David Nielsen tiltrådte 17. juni 2015 som cheftræner for Lyngby Boldklub, og opnåede i alt 91 betydende kampe i spidsen for De Kongeblå. Det kastede 47 sejre, 17 uafgjorte og 28 nederlag af sig i 1. Division, DBU Pokalen, Alka Superligaen samt Europa League-kvalifikationen. Dertil kommer titlen som vinder af 1. Division i 2015/16 samt en bronzemedalje i Alka Superligaen sidste sæson.
”Vi havde to krav til David, da han blev ansat som cheftræner. Han skulle rykke op i den første sæson, og i den anden sæson skulle han blive i Superligaen. Det har krævet en enorm energi at kunne sætte flueben ved de to målsætninger, og Davids resultater som cheftræner for Lyngby Boldklub taler for sig selv” fortæller Torben Jensen, der er overbevist om at fundamentet i klubben er stærkt – også uden en David Nielsen.
”Det David har været med til at bygge og udvikle, forsvinder jo ikke med ham. Udviklingen af klubben er sket i tæt samarbejde med et team i en dagligdag, der ikke kommer til at ændre sig markant. Lyngby Boldklub står som klub utroligt stærkt, og nu åbner der sig et nyt kapitel som vi alle sammen glæder os til at udforske. Indtil da skylder vi David en stor tak for indsatsen og held og lykke med fremtiden” lyder det fra Torben Jensen.
Lyngby Boldklub afventer nu resultatet af forhandlingerne mellem David Nielsen og den nye klub. Partnerne forventes enige i løbet af kort tid, hvorefter Lyngby Boldklub også vil offentliggøre David Nielsens afløser. Indtil da har Lyngby Boldklub ingen yderligere kommentarer.