Lyngby avancerer sikkert i Hedensted

Foto:Lyngby Boldklub

Det blev til en overbevisende 3-1-sejr, da De Kongeblå tidligere på dagen to hul på DBU Pokalen imod Hedensted IF, der til dagligt spiller i Danmarksserien.
 David Nielsen havde sendt et stærkt mandskab af sted til Hedensted IF, hvor De Kongeblå skulle spille deres første kamp i dette års pokalturnering. Det var en flot kulisse, Lyngby-spillerne blev mødt af. Det virkede nemlig til, at hele byen var mødt op til fodboldfest.
Det gav måske de grønne fra Hedensted lidt vinger, for efter mindre end fem minutters spil fik de faktisk kampens første chance ved en løs bold efter et indkast. Forsøget gik dog et godt stykke forbi målet.
Der var dog fra starten af kampen tydelig niveauforskel imellem de to mandskaber. Og der var da heller ikke spillet et kvarter endnu, da De Kongeblå bragte sig foran. Jeppe Kjær vendte flot rundt i feltet, og spillede Mikkel Rygaard helt fri foran målet. Fra den distance var det ingen sag for den tekniskstærke midtbanespiller at bringe De Kongeblå planmæssigt foran.
En stor skuffelse for hjemmepublikummet, der var mødt talstærkt op til kampen.
Lyngby-spillerne kom herefter frem til mange store muligheder, og halvvejs inde i første halvleg fik de også udbygget deres føring. Jeppe Kjær blev spillet fri i dybden, han afleverede bolden ind foran målet til Kristoffer Larsen, der uden problemer fordoblede forspringet ved at sparke den sikkert ind i det tomme mål. 2-0 til Lyngby, som uden problemer var på vej mod videre avancement i DBU Pokalen.
Stik i mod spil og chancer kom Hedensted-spillerne dog få minutter efter tilbage i kampen. På et frispark lidt uden for feltet bragede Mathias Kahr Christensen bolden helt op i hjørnet. Det var en scoring, som vidnede op et niveau langt over Danmarksserien. Hvis de havde haft en tribune med tag på det lille stadion, ville scoringen have fået det til at lette, for der var høj jubel fra de mere end 2000 fremmødte.
Troen på en sensation i pokalturnering blev dog hurtigt slukket igen for den lille jyske klub. Casper Højer Nielsen blev spillet fint i dybden i banens venstre side. Fra den position slog han et knaldhårdt fladt indlæg i boksen, som Jeppe Kjær kom først på. Han afsluttede med finesse bag om støttebenet og bragte De Kongeblå foran 3-1.
Det var også stillingen, da de to hold gik til pause. 3-1 og De Kongeblå var godt på vej imod videre avancement i turneringen.
I starten af anden halvleg faldt tempoet lidt. De Kongeblå virkede til at have styr på tingene, og Hedensted-spillerne magtede ikke at dominere opgøret. Lyngby-spillerne kom frem til en del store chancer, men hverken Mikkel Rygaard, indskiftede Mayron George eller Casper Højer Nielsen kunne få bolden i nettet. Det var dog heller ikke nødvendigt, da havde en komfortabel føring med fra første halvleg.
Lyngby-spillerne kunne dog være kommet i problemer kort før slutfløjt. Et par tidlige udskiftninger og et par skader betød, at De Kongeblå var nødt til at slutte kampen med 10 mand, selvom de ikke havde fået nogle udvisninger. Hedensted kom dog kun frem til en enkelt stor mulighed inden slutfløjt, men tæt under mål blev et hovedstød sendt langt ved siden af. Kampen sluttede derfor med en 3-1-sejr til De Kongeblå, som kan glæde sig over at være videre i turneringen efter en flot kamp, i en flot kulisse mod Hedensted IF.
 Match Facts:
Hedensted IF – Lyngby Boldklub 1-3 (1-3)
0-1 Mikkel Rygaard (14)
0-2 Kristoffer Larsen (22)
1-2 Mathias Karh Christensen (27)
1-3 Jeppe Kjær (32)
Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen (GK), 18. Kevin Tshiembe, 2. Thomas Guldborg Christensen, 48. Oliver Lund (<-> 24. Thomas Sørensen (67)), 17. Casper Højer Nielsen – 5. Martin Ørnskov (c), 22. Bror Blume – 26. Gustav Marcussen, 10. Mikkel Rygaard (<-> Mayron George (67)), 19. Kristoffer Larsen (<-> Oliver Kjærgaard (74)) – 11. Jeppe Kjær
Ikke benyttet: 40. Oskar Snorre
Tilskuere: