De Kongeblå skal op imod formstærke lokalrivaler

FOTO:fodboldbilleder.dk

Lyngby Stadion danner i morgen rammer om lokalopgøret imellem Lyngby Boldklub og FC Nordsjælland
 Der kan forventes spænding og høj intensitet, når arvefjendeopgøret imellem Lyngby Boldklub og FC Nordsjælland i morgen bliver fløjtet i gang.
Kasper Hjulmands mandskab har fået en fremragende start på sæsonen med tre sejre i deres første tre opgør. En meget imponerende åbning for Farum-klubben, der har vinket farvel til flere store profiler i sommerens transfervindue.
Lyngby Boldklub har fået en mere blandt start på sæsonen, hvor de både har skulle spille Europa League-kvalifikation og Superliga. Det blev til tre point på Lyngby Stadion i deres første kamp mod Silkeborg, men siden da har de tabt til Horsens og Brøndby på udebane.
De Kongeblå er nu også røget ud af Europa League-kvalifikationen, så det må forventes, at de møder tændte op til kampen, hvor de skal forsøge at komme tilbage på pointsporet mod lokalrivalerne.
De to klubber mødtes i sidste sæson fire gange. Det blev til fire jævnbyrdige opgør, hvor klubberne vandt to kampe hver. Lyngby-spillerne har til morgendagens kamp fordel af hjemmebanen, men FC Nordsjælland kommer til gengæld til Kongens Lyngby med selvtillid, efter deres flotte åbning på sæsonen. Det bliver spændende at se, hvad som bliver udslagsgivende.
Det tætte kampprogram, som Lyngby-spillerne har været udsat for i starten af sæsonen, har i perioder skabt nogle udfordringer på skadesfronten, hvor David Nielsen og resten af trænerteamet i Lyngby fortsat må undvære anfører Mathias Tauber og Jeppe Brandrup. Til gengæld er den lille angriber Jeppe Kjær igen kampdygtig i Superligaen, efter at have siddet ude med karantæne i de første tre runder.

Kampen fløjtes i gang klokken 12:00 på Lyngby Stadion. Billetter kan købes via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe

Lyngbys trup til kampen mod FC Nordsjælland
1. Mikkel Andersen (GK), 40. Oskar Snorre (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 28. Oliver Kjærgaard, 30. Hallgrimur Jónasson, 48. Oliver Lund