Jesper Hansen er årets spiller i Lyngby

Foto: fodboldbilleder.dk

Jesper Hansen er årets spiller i Lyngby
Efter en fremragende sæson hos De Kongeblå har trænerteamet valgt Jesper Hansen som årets spiller.

Det er ikke den store overraskelse, at Jesper Hansen har fået titlen som året spiller. Han har nemlig domineret i målet fra sin første optræden i trøjen, og høster derfor også store roser fra cheftræner, David Nielsen, der naturligvis er meget tilfreds med sidste skansen.

”Jesper har været med til at løfte vores niveau – både til træning og i kampene. Han er en fremragende professionel og en rollemodel for vores unge spillere. En fantastisk person, som favner alle,” fortæller David Nielsen.

Jesper Hansen havde nok ikke regnet med, at han skulle vinde medaljer i sin første sæson tilbage i Superligaen, men et fremragende Lyngby-mandskab – med Jesper Hansen som en af de bærende kræfter mellem stængerne – stod distancen gennem hele sæsonen, og vandt som bekendt bronzemedaljerne. Det har kastet meget hæder af sig. Tilbage i efteråret blev han kåret til månedens spiller i Superligaen, han har fået comeback i den danske landsholdstrup og nu er han også blevet kåret til årets spiller i Lyngby Boldklub. Det må betegnes som en mere end godkendt sæson.

David Nielsen har derfor også store forventninger til Jesper Hansen, når De Kongeblå i den kommende sæson skal konkurrere i Superligaen og Europa League.

”Han bliver en vigtig brik i vores næste sæson samt vores Europa League deltagelse. Der kommer til at være kampe, hvor vi kommer under stort pres, og der får vi brug for, at Jesper Hansen holder sit enormt høje niveau,” siger cheftræneren.

Lyngby-keeperen har været en del af et målmandsteam, der også tæller det unge talent Oskar Snorre og anden målmanden Andreas Larsen. De bliver alle trænet af Niels Christian Hansen, og David Nielsen er meget tilfredse med den konstellation.

”En stor tak skal lyde til Niels Christian vores målmandstræner samt Snorre og Andreas, der hver dag presser Jesper. Der bliver foretaget et kæmpe arbejde af alle, og det er en kultur, vi er rigtig stolte af,” afslutter David Nielsen.