Munksgaard fik fuld tid i U20-landsholdssejre

Foto: fodboldbilleder.dk

Munksgaard fik fuld tid i U20-landsholdssejre
Alexander Munksgaard fik fuld spilletid, da U20-landsholdet besejrede Finland og Sverige i to venskabskampe

Det danske U20-landshold er netop hjemvendt fra en venskabsminiturnering i Finland, hvor Lyngby Boldklubs FC Midtjylland-lejesvend, Alexander Munksgaard, var blandt de udvalgte. De danske drenge skulle ud over værterne krydse klinger med Sverige, og Munksgaard og co. slap særdeles suverænt fra begge møder.

I den første kamp torsdag den 6. oktober ventede Finland, og her havde U20-landstræner Claus Nørgaard – der i øvrigt havde Lyngbys A+ træner, Søren Hermansen, som assistenttræner – foretrukket Munksgaard fra start på højre back. Sådan forblev det i samtlige 90 minutter, og da dommerens sidste fløjt havde lydt, kunne danskerne fejre en 3-1-sejr på to scoringer af Jannik Pohl og en enkelt af Rasmus Thellufsen.

Mandag den 10. oktober ventede så næste opgave, som bestod af vores svenske naboer. Også her var Munksgaard foretrukket fra start, og igen kunne Lyngby-backen glæde sig over 90 lærerige landsholdsminutter i benene – og tilmed endnu en sejr. Den blev grundlagt på en kasse af Kristian Weber efter kun 10 sekunders spil, og da det ikke blev til yderligere scoringer i resten af opgøret, endte miniturneringen i Finland med to sejre af to mulige til Munksgaard og resten af U20-landsholdet.