FC København bliver første Superliga-modstander

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå åbner i Parken
Første opgave i Alka Superligaen er FC København i Parken
Programmet for den kommende sæsons Alka Superliga blev offentliggjort mandag klokken 14, og her stod det klart, mod hvem De Kongeblå indleder eventyret i den bedste danske fodboldrække. Første modstander bliver ingen ringere end de forsvarende danske mestre fra FC København, som tager imod i Parken på et endnu ikke fastlagt tidspunkt, ud over at det med sikkerhed bliver i weekenden den 15.-17. juli.
De Kongeblås første hjemmekamp finder sted ugen efter, hvor OB kigger forbi Lyngby Stadion, mens det desuden er værd at bemærke, at der i år er indført et nyt koncept, ”Derby Days”. Det betyder, at Lyngby Stadion åbner dørene op til lokalopgør mod FC Nordsjælland i 7. spillerunde, mens turen går nordpå til Farum i 22. spillerunde.
Det omvendte opgør af åbningskampen spilles i 18. spillerunde, hvor FC København altså kigger forbi Lyngby Stadion, mens de klassiske opgør mod AGF og Brøndby finder sted i 5. og 10. spillerunde – begge på hjemmebane. Udebanekampene mod de to traditionsklubber er programsat til 19. og 26. spillerunde, og kampen på Brøndby Stadion er altså samtidig den sidste i grundspillet, som er en del af den nye Superliga-struktur. Herefter venter enten mesterskabsspil eller gruppespil om europæisk deltagelse eller nedrykning.
Du kan se det fulde kampprogram her, hvor du også kan blive klogere på bevæggrundene for programplanlægningen.