De Kongeblå tildelt fornem A-licens

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå tildelt fornem A-licens

DBU’s licensudvalg har igen tildelt Lyngby Boldklub landets højeste ungdomslicens

Lyngby Boldklub kan fortsat bryste sig af også på papiret at være blandt landets førende klubber inden for talentarbejde. Det blev en realitet, efter DBU’s licensudvalg i dag offentliggjorde navnene på de 37 klubber, der modtager en etårig A-, B- eller T-licens til understøttelse af klubbernes talentarbejde. Her var De Kongeblå igen at finde blandt de 12 klubber, som har fået den højeste udmærkelse, A-licensen.

Det betyder blandt andet, at klubbens talentfulde U17- og U19-hold også i den kommende sæson kan blive testet på højeste niveau, da A-licensen berettiger til at spille med i U17- og U19-ligaen, som er de bedste danske rækker i de aldersgrupper. Desuden vil man som minimum få mulighed for at blive indplaceret i Lokalunionens højeste U13-, U14- og U15-række ved turneringsstart i sommeren 2016, ligesom klubben får tilskud til ansættelse af en A+-træner.

”Vi har længe været af den overbevisning, at vi har en god, solid ungdomsafdeling her i Lyngby Boldklub, og det er vi naturligvis stolte over, at DBU også synes. Der skal lyde en stor cadeau til ansatte, trænere og frivillige i klubben, som med deres store indsats har bidraget uundværligt til denne flotte anerkendelse,” siger Lyngby Boldklubs talentchef, Birger Jørgensen, inden han fortsætter:

”A-licensen er af stor betydning for vores arbejde, fordi den sikrer, at vores talenter får de bedste muligheder for at udvikle sig. Desuden gør det os mere attraktive i forhold til at hente talenter udefra til klubben, og begge ting er af største nødvendighed, hvis vi fortsat skal forblive blandt de bedste i landet,” slutter talentchefen.