Midtbanespilleren har fået ny 2-årig aftale

foto: fodboldbilleder.dk.
Lyngby forlænger med Jesper Christjansen

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med midtbanespilleren Jesper Christjansen, der forbliver kongeblå frem til udgangen af 2017.

Lyngby hentede for halvandet år siden den stærke midtbanespiller Jesper Christjansen hos Brønshøj, der dengang var ligakolleger med De Kongeblå i 1. Division. Det samarbejde forlænges nu yderligere, hvilket er til stor glæde for den sportslige ledelse i Lyngby Boldklub:

”Jelle har været en vigtig spiller for os i efteråret, hvor han har bragt 100 procent i træning og kamp. Han har løftet sig selv, og han har også vist at han kan løfte holdet.  Så vi er selvsagt meget glade for, at Jelle også er kongeblå i fremtiden” fortæller cheftræner David Nielsen. Han har med glædet kunne konstatere at midtbanespilleren har bygget på og rykket sig fra rollen som skadesplaget indskifter i sidste sæson til at være en midtbaneprofil i den igangværende:

”Jesper har haft skadesproblemer tidligere i sin Lyngby-tid, men han har lagt på og samtidig taget vores idéer til sig omkring hvordan man lever og træner. Den Jelle vi så i efteråret er også mødt op til træningen i 2016, så vi tror han kommer til at fortsætte sin udvikling og derigennem blive endnu bedre” lyder det fra David Nielsen.

Jesper Christjansen, der har en fortid hos Brøndbys ungdomsafdeling samt i divisionerne hos LFA, BK Frem, Hvidovre og Brønshøj, står i alt noteret for 37 kampe og 6 mål for De Kongeblå.

Den oprindelige kontrakt med 28-årige Jelle løb frem til sommer, men den nye aftale forlænger samarbejdet frem til udgangen af 2017.