To mulige debutanter klar mod Vejle

Efter oprejsningen mod Helsingør venter endnu en spændende kamp om topplaceringerne i 1. Division. Det sker når Vejle gæster Lyngby Stadion i morgen. Trænerteamet har udtaget 19 spillere, heriblandt to potentielle debutanter, til kampen.

Søndag eftermiddag bliver spændende på mange måder, hvis man indfinder sig på Lyngby Stadion. Er man på udkig efter underholdning byder stadion naturligvis på kamp – men også på Zididada-show arrangeret af Grunk Event, der er kampsponsor til opgøret. Du kan også vinde en iPhone 6 hos Andersen Biler, der har taget et udvalg med på stadion og samler nye modtagere til deres nyhedsbreve.

På fodboldbanen tørner Lyngby sammen med en anden klub med stolte traditioner. Søndagens gæster er Vejle Boldklub, og de kommer til kampen med en ganske udmærket sæsonstart i bagagen. 11 point har de rødklædte samlet sammen og det rækker til en fjerdeplads. 1 point og 1 placering mindre end De Kongeblå.

Undervejs har Klebèr Saarenpääs mandskab samlet sejre over Horsens, Næstved og senest FC Roskilde. Derudover er det blevet til uafgjort mod Fredericia og FC Vestsjælland, mens det kun er FC Helsingør, der har formået at besejre Vejle. Holdet fra Nørreskoven ligner et hold, der kan blande sig i toppen og nyindkøb som Martin Svensson, Antonio Stankov og Thomas Mikkelsen understreger den pointe – og har allerede leveret fine præstationer for Vejle, der til søndagens kamp dog må se bort fra Joan Simun Edmundsson, der er afsted med det Færøske landshold.

Hos Lyngby er man også kommet fint fra start med 12 point i 6 kampe og to sejre i DBU Pokalen, senest i onsdags hvor der i forhold til 4-1-sejren over Helsingør i sidste uge var masser af spilletid til nogle af dem, der ikke har spillet så meget i ligaen. Midtugekampen mod Ledøje-Smørum gav også comeback til Frederik Gytkjær og Jesper Blicher, om end kun førstnævnte er erklæret frisk nok til at kunne spille en rolle i søndagens topkamp.

David Nielsen og Thomas Nørgaard har således indkaldt 20 spillere til holdet. Med i truppen er to debutanter, idet både Thomas Guldborg Christensen og Jeppe Kjær har fundet vej til bruttotruppen, hvorfra der vælges 18 mand til holdkortet. Det sker en time før kampstart.

Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 18.00. Køb din billet lige her!

Lyngbys trup mod Vejle Boldklub:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær.