Lyngby tabte i Fredericia

Lyngby fik ikke oprejsning, og måtte slukørede forlade Monjasa Park med et nederlag på 3-1 til FC Fredericia. Lyngby førte ellers ved pausen, men hjemmeholdet viste skarphed i 2. halvleg.
Efter tre sejre på stribe løb Lyngby i sidste weekend ind i et nederlag mod Vendsyssel. Den skulle revancheres på en ny udebanetur i det jyske. Modstanderen var FC Fredericia, og der har Lyngby traditionelt haft det svært.
Det fik de også denne søndag eftermiddag, men først fulgte 45 overbevisende Lyngby-minutter. De Kongeblå kom ganske enkelt fremragende fra start, og satte fra første fløjt hjemmeholdet under pres. Spillet var flydende og hurtigt, og inden der var spillet syv minutter var der allerede tre afslutninger på bogen hos Lyngbyerne.
Det blev dog endnu bedre i det 11. minut. Lasse Fosgaard smækkede et højt indlæg ind i boksen, og her viste Oke Akpoveta ægte goalgetter-instinkt og pandede bolden flot i mål – 1-0 til Lyngby. Syv minutter senere var det så David Boysen, der fik chancen, men hans afslutning mod det lange hjørne blev uskarp. Også Danilo Arrieta forsøgte sig i 30 rigtigt fornuftige Lyngby-minutter.
Derefter lykkedes det for Fredericia at presse spillet længere frem. Det lukkede hullerne bagtil, men hjemmeholdet var sjældent farlige på andet end dødbolde og lange indkast. Lyngby var stærke i omstillingerne, og med lidt held havde enten Boysen, Arrieta eller Oke snuppet mål nummer 2 for Lyngby.
Det tegnede så godt, men det endte nærmest katastrofalt for De Kongeblå i 2. halvleg. Tobias Perch-Nielsen gav forvarsel på et flot, brækkende frispark allerede i det første minut, og blot to minutter senere brød helvede så løs for Lyngby. Mikkel Knudsen dukkede op ved fjerneste stolpe på et indlæg – og så stod det 1-1. Og få minutter senere snød vind og kommunikation målmand Viktor Noring, og så kunne Brent McGrath score i et tomt mål. Da var halvlegen syv minutter gammel og Lyngby var pludselig nede med 1-2.
Lyngby fik hanket en smule op i sig selv. Jelle fik chancen, men blev blokeret, efter et fint hjørnespark. Og Oke Akpoveta slap igennem på en god Danilo Arrieta-stikning, men måtte se sin gode afslutning ramme stolpen. Kort efter var Surprise så manden med sidste fod på en afslutning, men lige lidt hjalp det.
Dødsstødet satte Ove Ps tropper ind med 12 minutter igen. Et frispark blev lagt ind over, og her kom Christian Ege først. 3-1 til Fredericia og game over. Lyngby forsøgte, men kunne ikke svare igen – og dermed kunne hjemmepublikummet juble. Lyngby havde chancerne, men leverede ikke. Og så løb Fredericia med de tre point.
Match Facts:
FC Fredericia – Lyngby BK 3-1 (0-1)
0-1 Oke Akpoveta (11), 1-1 Mikkel Knudsen (49), 2-1 Brent McGrath (53), 3-1 Christian Ege (78).
Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring – 20. Jeppe Brandrup, 12. Mads Nordam, 24. Thomas Sørensen (c), 3. Michael Lumb – 7. Jesper Christjansen, 14. Philip Rasmussen (<-> 22. Bror Blume (89) – 9. Lasse Fosgaard (<-> 10. Surprise (61), 11. Danilo Arrieta, 21. David Katz Boysen (<-> 19. Dennis Sørensen (79)) – 8. Oke Akpoveta.
Ikke benyttet: Andreas Larsen (GK), Vito Mistrati, Daniel Jensen, Mads Gabel.
Advarsler:
Nicholas Gotfredsen, Sune Kiilerich, Brent McGrath – alle FC Fredericia.
Tilskuere:
1.130 på Monjasa Park, Fredericia.