Lokale konkurrenter i kreativt samarbejde

To af Lyngby-Taarbæks mest traditionsrige institutioner i sportens verden går fra at være konkurrenter til kreative og kommercielle samarbejdspartnere. Målet er i fællesskab at skabe grobund for stærke sports- og kulturoplevelser for børn, unge og voksne.
De er begge kendt for at levere underholdning i særklasse på hver sin hjemmebane. Men nu har de konkurrenter fra Lyngby Boldklub og Klampenborg Galopbane indgået et kreativt partnerskab hvor man i fællesskab vil styrke det kommercielle fundament og tilbyde unikke oplevelser og lokalt forankrede events.
Hos Lyngby Boldklub glæder man sig over at indgå i et samarbejde med Klampenborg Galopbane, der ligesom De Kongeblå har en flot historie med stolte traditioner.
”Vi glæder os enormt meget over dette kreative samarbejde med en stærk og traditionsrig Institution, hvor vi i fællesskab vil skabe unikke oplevelser i lokalområdet. I stedet for at konkurrere mod hinanden går vi sammen, så vi kan styrke forretningen og vores udbud af oplevelser” siger administrerende direktør Dennis Poulsen. Hos Klampenborg Galopbane deler direktør Nicholas Cordrey også begejstringen for det nye samarbejde:
”I 2014 åbnede vi for døren til en relancering af galopbanen med et stærkt forhøjet ambitionsniveau. Det samme er sket i Lyngby Boldklub, som gennem det seneste år har gennemgået en rivende udvikling både kommercielt og sportsligt. Derfor er vi et perfekt match, så vi i fællesskab kan udvide oplevelsesuniverset og styrke forretningen hos begge parter” fortæller Nicholas Cordrey.
Samarbejdet skydes for alvor i gang den 22. oktober, hvor Lyngby Boldklub i samarbejde med Klampenborg Galopbane inviterer til fodbold, når De Kongeblå spiller på hjemmebane mod FC Vestsjælland. Ud over fodbold vil der til kampen være underholdning og aktiviteter, som giver en forsmag på de oplevelser, som venter på galopbanen. Og for klubbens fans og partnere betyder det, at de med deres billet både får gratis indgang til kampen og galopbanen den 24. oktober.