Lyngby BK forlænger aftalen med Thomas Sørensen

Lyngby Boldklub og Thomas Sørensen har i dag sat signaturer på en ny aftale til forsvarsspilleren. Sørensens nye kontrakt løber til udgangen af 2016.
Thomas Sørensen har været en vigtig del af Lyngbys midterforsvar i den netop afsluttede efterårssæson. Makkerskabet mellem Lyngby og Sørensen stopper imidlertid ikke her, idet samarbejdet netop er blevet forlænget med yderligere 2 år. Det glæder Lyngby-cheftræner Jack Majgaard Jensen:
”Vi er glade for at kunne forsætte samarbejdet med Thomas, som er en vigtig spiller på og uden for banen. Thomas er på mange måder en rigtig Lyngby-centerforsvarer. Han er dygtig i sit positionsspil samt god til at bygge vores spil op nedefra. Derudover er han en vigtig leder for holdet, for uden for banen har Thomas mindst ligeså meget at byde ind med som inde på banen”
”Thomas er en spiller, som kombinerer alt dette med at være yderst professionel på en afslappet måde og med stor selvindsigt. Det gør også, at han er meget vedlidt af alle i truppen. Til trods for at Thomas er ved at være en af de ”gamle” er sulten efter at blive bedre stadigvæk stor. Det er netop en af de egenskaber, vi sætter mest pris på” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Thomas Sørensen, der i august rundede de 30 år, blev hentet hjem til Lyngby i januar måned efter ophold hos blandt andre islandske Akranes, AB og HB Køge. Sørensen står i alt noteret for 68 kampe for Lyngby, og har i efterårssæsonen spillet 15 ud af 18 kampe i NordicBet Ligaen samt to kampe i DBU Pokalen. Hjemkomsten til Lyngby, der formede forsvarsspilleren i U17 og U19-tiden, har imidlertid endnu ikke bidraget med mål, selvom det da er blevet til to stolpeforsøoslash;g for Sørensen.
Med Thomas Sørensens nye kontrakt har parterne papir på hinanden frem til 31. december 2016.