Otte spillere til talentsamling i Vildbjerg

Otte af Lyngbys yngste talenter drager i slutningen af juni til Vildbjerg. Her holder DBU talenttræf samt U15 futurekamp, hvor en lang række af fremtidens talenter skal snuse til livet som ungdomslandsholdsspiller.
Til talenttræffet i Vildbjerg er 57 U15-spillere inviterede – heriblandt 6 fra Lyngby Boldklub. Det drejer sig om Mads Carlson, William Moesgaard, Casper Neerborg Rasmussen, Jens Odgaard, Oskar Snorre Frigast og Esben W. Andersen.
Talenttræffet er første gang, at årgangens mest talentfulde spillere mødes i landsregi. Indtil U15 er talenterne således tilknyttet enten Talentcenter Øst eller Vest, og herfra udvælger man så deltagerne til talenttræffet, der er sidste stop på rejsen inden spillerne efter sommerferien kan kalde sig U16-spillere, og dermed rykker op i de respektive U17-trupper landet over.
Samtidig med talenttræffet har DBU ligeledes indkaldt til U15 Futurekamp. Future-spillerne er talenter, der i DBU-termer endnu ikke er kommet i "vækstspurt", og derfor fysisk ville have det svært i konkurrence med de øvrige talenter. Disse spillere samles og udvikles så på lige fod, så de får forbedrede forudsætninger for at tage de sidste mange skridt i deres udvikling.
Med på U15 Future-holdet er to spillere fra Lyngby: Emilio Simondsen og Lukas Sørensen. U15 Future-kampen spilles lørdag den 28. juni i Vildbjerg, hvor talenttræffet også finder sted fra fredag d. 27. til og med søndag den 29. juni.