Lee Rochester tilbage mod Hvidovre

For anden gang i denne uge skal De Kongeblå i aktion. Jack Majgaard Jensen og 18 mand tager turen fra Lyngby til Hvidovre i 25. spillerunde.
Både Lyngby og Hvidovre har noget at spille for fredag aften i Hvidovre, der lægger arena til de to traditionsklubbers indbyrdes kamp i 25. spillerunde af NordicBet Ligaen. Jack Majgaard Jensens Lyngby-tropper har et 0-3-nederlag til Brønshøj at revanchere og kravet er formentlig en sejr, hvis De Kongeblå skal hænge på helt i toppen af rækken, hvor blot fire point adskiller nummer 2, 3 og 4.
I den anden ende af tabellen er det mindst ligeså spændende. Her kæmper Hvidovre om point for at undgå nedrykning – det sker i tæt kamp med Vendsyssel FF og AB, der sammen med Per Nielsen rød-klædte Hvidovre-mandskab indtager positionerne lige foran Marienlyst som nummer 9, 10 og 11 – i øvrigt med blot et enkelt points forskel.
Lyngby og Hvidovre har to gange tidligere i sæsonen mødtes. Begge gange på Lyngby Stadion og begge gange med en Lyngby-sejr til følge. I september sidste år blev det til en 2-0-sejr over oprykkerne, mens sæsonens andet opgør endte med 3-2-sejr til Lyngby efter scoringer fra Frederik Gytkjær, Martin Andersen og Philip Rasmussen.
Alle tre er naturligvis en del af Lyngby-truppen til morgendagens kamp. Truppen tæller 18 mand, hvor der er en enkelt ændring i forhold til påskekampen mod Brønshøj. U19-angriberen Gustav Therkildsen glider ud og erstattes af Lee Rochester, der er tilbage efter overstået karantæne. Både Thomas Sørensen og Lasse Fosgaard må sidde over med skader.
Lyngbys trup mod Hvidovre IF:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 8. Martin Andersen, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 16. Lukas Fernandes, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 25. Christoffer Boateng, 26. Frederik Gytkjær, 29. Oliver Fredsted.